Det beror på helt hur bekväm du verkar vara i kostymen, hur snygg kostymen är och hur bra den passar din livsstil. Med tanke på att du frågar på FB, dvs att du är osäker, så borde du inte köra på detta.
Det är mer stil, imo. Men det beror ju på, som han ovan skrev, hur du känner dig i den samt vad det är för kostym. Jag själv hade dock inte gjort det, känns lite overkill för min del.
helt klart! går ofta ut i kostym. ska man ut och slira runt så är det ju fest, och fest är inte tshirt och jeans med hål i.
men som sagt, är du ingen van kostymbärare så är risken att det blir helt åt helvete fel.
man kan ju börja med en kavaj över tshirten, funkar det så kör vidare.
en kostym kräver pondus.
min personliga åsikt är denna. är jag ute och jag är klädd i tshirt och jeans och ser en kille i snygg kostym så tycker jag att jag själv ser ut som en slusk och när jag själv har kostym så känns det som om man äger stället.
tjejer killar kostym också, och de som inte gör det vet inget om stil.
Det är stiligt, men för uppklätt. Skulle jag sett dig på en krog i full kostym skulle jag bara tro att du precis kommit från jobbet.
Om du använder ett par snygga jeans istället för kostymbyxor ser det mer avslappnat ut. Fast det hade du kanske tänkt från början.