2011-12-03, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av --j--
Hjälper gärna till Vet exakt vad du går igenom. Det suger som tusan att känna sig ofräsch och oroa sig över svettringar hela tiden.

Här står det ganska kortfattat om vad aluminiumklorid innehåller
Som du kommer se hade jag inte riktigt rätt när jag skrev att det var någon form av saltlösning.

En sak till: Om du svettas när du vilar och sover är det nog något annat. Det frågan fick jag av läkaren och tydligen ska man inte svettas i vilotillstånd om man lider av hyperhidros.

Lycka till!

Tack så mycket! Återkommer i sinom tid med rapport!
Citera
2012-01-03, 12:17
Medlem
El-Hourons avatar
Hej.
(Orkar inte läsa hela tråden, står säkert redan något om detta)
Använder absolut torr flitigt. Och senaste gången jag var på apoteket för att inhandla detta mirakelmedel hade de fått ett nytt namn. Dermix. Det gjordes en del TV-reklamer för detta vill jag minnas. Kollar sedan under etiketten och ser att det är exakt samma (gamla) absolut torr, bara med en ny etikett. Får de verkligen göra såhär? Känns ju som att det ska vara en ny produkt, men att det endast är en ny etikett på den. Märker heller ingen större skillnad från den "gamla" absolut torr.

Mvh

El-Houron
Citera
2012-01-05, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av --j--
Hjälper gärna till Vet exakt vad du går igenom. Det suger som tusan att känna sig ofräsch och oroa sig över svettringar hela tiden.

Här står det ganska kortfattat om vad aluminiumklorid innehåller
Som du kommer se hade jag inte riktigt rätt när jag skrev att det var någon form av saltlösning.

En sak till: Om du svettas när du vilar och sover är det nog något annat. Det frågan fick jag av läkaren och tydligen ska man inte svettas i vilotillstånd om man lider av hyperhidros.

Lycka till!

Har nu pratat med min allmänläkare som skulle skriva en remiss till hudkliniken. Sedan får vi se om de väljer att kalla mig fick jag höra.

Har en annan fråga till dig: upplever du att du svettas mer på andra ställen efter en behandling?
Citera
2012-01-09, 00:02
Medlem
--j--s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av applemos
Har nu pratat med min allmänläkare som skulle skriva en remiss till hudkliniken. Sedan får vi se om de väljer att kalla mig fick jag höra.

Har en annan fråga till dig: upplever du att du svettas mer på andra ställen efter en behandling?

Nej, det upplever jag inte.
Citera
2012-01-13, 16:31
Medlem
Frågan har förmodligen ställts innan men orkar inte läsa igenom allting.

Skall för första gången prova på absolut torr i armhålorna. Hur mycket skall jag ta?
Citera
2012-01-14, 13:06
Medlem
Bump, ska man ta lika mycket som man gör med vanlig roll-on eller hur mycket ska jag ta? Tog väl förmodligen för lite igår, för tro fan att svetten rinner som vanligt idag.
Citera
2012-01-14, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slaskkorvkaka
Bump, ska man ta lika mycket som man gör med vanlig roll-on eller hur mycket ska jag ta? Tog väl förmodligen för lite igår, för tro fan att svetten rinner som vanligt idag.

Aa, ta precis som med en deo. Om du väntar 20-30 sekunder från att du strukit på skiten ser du att det blir vitt på det behandlade området - jag kör så hela armhålan är vit.

Se till så att du är snustorr före behandling och försök hålla dig torr efteråt (upp med armarna, försök somna fort som fan) annars kommer det börja svida och klia.
Citera
2012-01-16, 07:42
Medlem
Så då var natten genomförd. Smetade in 22.00 och gick och la mig, somnade strax innan 4 pga klåda och sved, men det kan det nog fan vara värt om jag får vara torr i armhålorna.
Citera
2012-01-24, 20:47
Medlem
Har använt det i lite mer än en vecka nu och dra ballen i grus vad bra det funkar. Så jävla gött att slippa lökringar så det är helt otroligt, aldrig mer behöva oroa sig för att ha på sig skjorta med mera.
Enda nackdelen är natten man smörjer in det, den är ju en enda lång plåga men den natten kan jag offra en dag i veckan utan problem.
Citera
2012-02-09, 02:06
Medlem
Jag var dum/lurad av läkarna att genomföra handsvettsoperation för länge sedan och lider av kompensatorisk svettning. På senare år har jag upptäckt absolut torr och applicerar detta över hela bålen och ryggen varma sommardar...inte fått värmeslag än så länge
Citera
2012-02-09, 02:08
Medlem
Brukar smörja in mig på morgonen,(istället för kvällen och sova med det), och duscha bort det ngn timme senare och det håller i sig bra!
Citera
2012-02-10, 00:12
Medlem
Schizofrenens avatar
Har använt Absolut Torr ett tag nu och är snuskigt nöjd. Inte en droppe svett, hur skönt som helst! Men precis som alla redan har konstaterat, det är ett helvete att somna med det! På förpackningen står det att man ska ta det runt en timma innan man lägger sig (eller om det var en halvtimma?). Men är det några problem att ta på det, låta det torka på sisådär 3 min och sen lägga sig? Ökar risken för textilskador?

Jag använde även AT på händerna för några månader sedan. Det var inga problem med klåda eller liknande, men kände inte alls av samma effekt som i armhålorna, trots att jag tog på det flera gånger i veckan under runt 2 veckors tid. Hm..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in