2011-12-01, 15:28
Medlem
elimicmats avatar
http://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/6569-2-6-betting-system/

Tja, här står det mesta om det, och jag tycker jag borde fatta allting, men denna gången går jag bet och känner mig dum som fan.

Hur som helst, detta fattar jag. Man tippar en serie som innefattar 6 olika bet. När man vunnit två så stoppar man och börjar om. Man börjar satsa X kronor, och går vidare med 2x, 4x, 6x, 8x och till sist 12x.

Detta är lätt att begripa men nu kommer det svåra. Tänkte prova på en liten variant (hade tydligen nån hundra på bwin), så jag tänkte köra med start 5 kronor (5,10,20,30,40,60=165/serie).

Låt oss nu för enkelhetens skull säga att alla matcher jag hittar står i 1.50. Hur mycket ska jag satsa??

Första matchen sätter jag 5 kronor och förlorar (-5 kr)

Vad ska jag sen satsa nästa gång?? Hur mycket ska jag beräkna jag ska gå plus om matchen går in?? Det är ju ingen mening med att spela så jag går +-0.

Någon som vill sätta upp en liten påhittad "spreadsheet" , som visar jag vinner på t.ex match 3 och 6.

Trodde fan jag skulle begripa detta. Känner mig fan helt pantad nu...

(Jag vet man inte ska spela hela rullen etc etc men eftersom jag hade typ 170 kr på bwin och inte tänkt fortsätta där ser jag detta som lite "lekstuge" pengar)
Citera
2011-12-01, 15:49
Medlem
DaveGrohls avatar
Om jag fattat 2-6 systemet rätt så är siffrorna i serien vad du ska vinna på varje bet. Därför är det enklast att man håller sig till odds runt 2 då man också satsar i stort sett samma siffra.

Tyvärr tycker jag ändå att 2-6 systemet är riktigt runk-uselt då det handlar om att jaga förluster. Värdera dina egna spel istället, det finns inga genvägar till att bli en bra bettare.
Citera
2011-12-01, 15:55
Medlem
elimicmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaveGrohl
Om jag fattat 2-6 systemet rätt så är siffrorna i serien vad du ska vinna på varje bet. Därför är det enklast att man håller sig till odds runt 2 då man också satsar i stort sett samma siffra..

Okey, så siffrorna 5,10,20 etc etc är alltså mina VINSTER?? Så spela jag en första match som ger 5.00 i odds ska jag alltså sätta 1 krona???

[/quote]Tyvärr tycker jag ändå att 2-6 systemet är riktigt runk-uselt då det handlar om att jaga förluster. Värdera dina egna spel istället, det finns inga genvägar till att bli en bra bettare.[/quote]

Första gången jag läste det var det rena Martingale-galenskaperna för mig. Läste vidare i länkade tråden och var sen helt bortkollrad. Jag tror inte heller att detta är något som ökar inkomsterna direkt, men tänkte som sagt att nu hade jag läge att prova. Skulle jag loosa 170 kronor må det väl vara hänt. Hittar jag en riktigt bra match får jag väl sidobetta lite mer seriöst...

Ska titta lite och se vad jag kommer fram till...
Citera
2011-12-01, 16:47
Medlem
Phibess avatar
Har också tänkt prova lite 2-6 med småslantar och jämföra med hur det hade gått om man kört den vanliga flatan. Finns en lång tråd på sharps och snubbarna där har iaf gjort mycket "reklam" för strategin så det blir spännande att se om den är så bra...
Citera
2011-12-01, 18:09
Medlem
elimicmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phibes
Har också tänkt prova lite 2-6 med småslantar och jämföra med hur det hade gått om man kört den vanliga flatan. Finns en lång tråd på sharps och snubbarna där har iaf gjort mycket "reklam" för strategin så det blir spännande att se om den är så bra...

Men då har du ju sett och förstått hur det funkar??!!

Läs trådstarten igen och kolla mitt exempel och se om du kan förklara för min tjocka skalle hur det är uppbyggt..

Låt säga en rulle på 1000 spänn.... delat på 4 serier.... alla matcher ger 1.50..... antag att jag vinner match 3 & 6...... hur ser betten ut på matcherna?????
Citera
2011-12-03, 14:42
Medlem
Phibess avatar
Du får tänka "baklänges". Om ditt första spel är 5 kr på en 1,50-oddsare så är det ju bestämt att ditt x blir den eventuella nettovinsten dvs 2,50 kr.

Spel 2 så blir vinsten som du vill ha 2x = 5 kr. Om oddset återigen är 1,50 så får du satsa 10 kr. (Men om oddset på spel 2 hade varit tex 3,00 så hade din insats blivit 2,50 kr.)

På tredje spelet vill du vinna 4x=10 kr. Ett odds på 1,50 ger insatsen 20 kr.

osv
Citera
2011-12-03, 14:47
Medlem
knostams avatar
Det här låter väldigt mycket som ett break even system, finns det någon som visat på bra vinster med detta?
Citera
2011-12-03, 15:30
Medlem
elimicmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knostam
Det här låter väldigt mycket som ett break even system, finns det någon som visat på bra vinster med detta?

Klicka på min länk, och i den tråden finns tjogtals med spreadsheets. Har dock inte orkat kolla på dom så mycket. Men det ska väl öka vinsten enligt de flesta...

Om jag fattar det hela så är det break even om man får in bara en match medan andra matchen rätt ger dig vinst, men som sagt inte kollat upp detta ännu. Återkommer när jag vet mer...
Citera
2011-12-04, 10:53
Medlem
Ipissonus avatar
Citat:
Det här låter väldigt mycket som ett break even system

Haha, varför skulle det vara ett "break even system"?

Citat:
finns det någon som visat på bra vinster med detta?

Är du inte vinnande när du flatbettar så är du antagligen inte vinnande med ett 2-6 system heller, det är ingen mirakelkur som gör dåliga spelare till bra spelare.

Lite enkelt så är det ett system för att hålla nere variansen...små vinster men även små förluster.
Citera
2011-12-04, 11:47
Medlem
elimicmats avatar
Alltså jag satt och räknade lite i morse på detta. Nu använder jag väldigt lågt startbet och sen är det räknat på att jag spelar på "fasta" odds. Jag har ju trott att det är till för singelspel och därmed ganska "lätt" att få in två av sex.

Nu är det räknat på att man ska göra som "Phibes" skrev.

För lätthetens skull har jag räknat man vinner dag 1 & 6. Har jag fattat allt rätt???

Exempel 1:

Dag 1 5 kr 1.20 = 6.00 1 krona vinst
Dag 2 10 kr 1.20 Förlust -9 kr
Dag 3 65 kr 1.20 Förlust -74 kr
Dag 4 400 kr 1.20 Förlust -474 kr
Dag 5 2410 kr 1.20 Förlust -2884 kr
Dag 6 14480 kr1.20 = 17356 2896 kr +12

Exempel 2:

Dag 1 5 kr 2.00 = 10 5 kronor vinst
Dag 2 10 kr 2.00 Förlust - 5 kr
Dag 3 25 kr 2.00 Förlust - 30 kr
Dag 4 60 kr 2.00 Förlust - 90 kr
Dag 5 170 kr 2.00 Förlust - 260 kr
Dag 6 320 kr 2.00 640 320 kronor + 60 kr

Exempel 3:

Dag 1 5 kr 4.50 = 22.50 17.50 vinst
Dag 2 10 kr 4.50 Förlust + 7.50 kr
Dag 3 18 kr 4.50 Förlust - 10,50 kr
Dag 4 33 kr 4.50 Förlust - 43,50 kr
Dag 5 52 kr 4.50 Förlust - 95,50 kr
Dag 6 88 kr 4.50 = 396 308 kr vinst + 212,50 kr

Detta kan man ju konstatera att visst går man vinst men att behöva lägga ut över 10 papp för att vinna en tjuga är ju trams på hög nivå. Antar att jag missuppfattat å det grövsta annars är detta totalt värdelöst med stort V!!!

(Hoppas ni kan läsa trots att det inte hamnar i fina staplar). Fråga annars hur det är uppställt så svarar jag...
Citera
2011-12-04, 12:05
Medlem
Phibess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elimicmat
Har jag fattat allt rätt???

Nej, om vi tar exempel 2 som är mest lämpligt eftersom strategin är gjord för odds runt 2 ggr så blir det så här:

Dag 1 5 kr 2.00 Vinst +5 kr
Dag 2 10 kr 2.00 Förlust - 10 kr
Dag 3 20 kr 2.00 Förlust - 20 kr
Dag 4 30 kr 2.00 Förlust - 30 kr
Dag 5 40 kr 2.00 Förlust - 40 kr
Dag 6 60 kr 2.00 Vinst +60 kr

Du ska alltså inte öka insatsen för att hamna på plus totalt, då blir det ju Martingale av alltihop. I det här exemplet blir facit efter 6 matcher ett minus, men det är inte så konstigt eftersom bara 2 av 6 spel gick in...
Citera
2011-12-04, 13:28
Medlem
knostams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipissonu
Haha, varför skulle det vara ett "break even system"?
Av den enkla anledningen att jag inte förstår hur jag som spelare får något mer av detta än om jag spelar som jag vanligen gör. Varför skulle jag vara intresserad av att spela ett spel som inte ger mig mer pengar än om jag spelar som vanligt?

Citat:
Ursprungligen postat av Ipissonu
Är du inte vinnande när du flatbettar så är du antagligen inte vinnande med ett 2-6 system heller, det är ingen mirakelkur som gör dåliga spelare till bra spelare.

Lite enkelt så är det ett system för att hålla nere variansen...små vinster men även små förluster.
Små vinster och små förluster? Vilken ROI kan jag förvänta mig med 2-6 systemet och hur mycket mindre blir variansen mot att spela som vanligt? Har du någon form av mätdata där detta system jämförs med att betta som vanligt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in