http://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/6569-2-6-betting-system/
Tja, här står det mesta om det, och jag tycker jag borde fatta allting, men denna gången går jag bet och känner mig dum som fan.
Hur som helst, detta fattar jag. Man tippar en serie som innefattar 6 olika bet. När man vunnit två så stoppar man och börjar om. Man börjar satsa X kronor, och går vidare med 2x, 4x, 6x, 8x och till sist 12x.
Detta är lätt att begripa men nu kommer det svåra. Tänkte prova på en liten variant (hade tydligen nån hundra på bwin), så jag tänkte köra med start 5 kronor (5,10,20,30,40,60=165/serie).
Låt oss nu för enkelhetens skull säga att alla matcher jag hittar står i 1.50. Hur mycket ska jag satsa??
Första matchen sätter jag 5 kronor och förlorar (-5 kr)
Vad ska jag sen satsa nästa gång?? Hur mycket ska jag beräkna jag ska gå plus om matchen går in?? Det är ju ingen mening med att spela så jag går +-0.
Någon som vill sätta upp en liten påhittad "spreadsheet" , som visar jag vinner på t.ex match 3 och 6.
Trodde fan jag skulle begripa detta. Känner mig fan helt pantad nu...
(Jag vet man inte ska spela hela rullen etc etc men eftersom jag hade typ 170 kr på bwin och inte tänkt fortsätta där ser jag detta som lite "lekstuge" pengar)