Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Då kommer bidrag nummer två.
Sköna istappar! Som alla tydligt ser så är ju mönstret på taket en hyllning till Illuminati, det är bara att kisa lite och titta på de gula godisarna så blir budskapet glasklart. Osäker på om jag sett nån färga själva pepparkaksdegen innan, snitsigt. Polkagrisstänger är ju en evig klassiker, väntade mig nästan att Flashback skulle överösas av skumsvampsprydda gräsodlarstugor i pepparkaksdeg. Ambitiöst och anrikt bygge!
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Bidrag nummer tre!
Snyggt insnöat!
Jag gillar den nordiskt slaskiga vibben du fått till. Byggverket trumfade tillochmed den utsökta skissen. Jag satt i typ en dag och bara skissade och räknade på mina mått, men så har mitt hus 29 delar, vilket är årets overkill och ett jävla pillande och knivfilande. Din rakt-på-approach är inspirerande. Stiligt att ha godiset lite halvt drunknande under/i taket istället för i de traditionella raka leden.
Gott folk, ni ser, om man kan få till ett sånt där mästerverk på en hel eftermiddag så kan ni väl iaf kasta ihop något lite mindre ambitiöst på nån timmar att vara med och tävla med. Bara nåt dygn kvar att tävla, gå till lokala butiken och fånga en pepparkaksdeg för 15 spänn och var med nu! Gräddas på 7 minuter. Desto fler pepparkakskockar = desto mer kaka!