2011-11-30, 21:12
Medlem
Daaaannnneeee90s avatar
Jag har köpt en Canada Goose jacka i en butik i Kristianstad när jag själv bor i Malmö, det tog 2 timmar att köra in pga vägarbete. När jag väl kommer hem och ska ta på mig jackan för skoj-skull för att se så allt är ok med den så ser jag att larm-grejen är fortfarande på jackan där var handen kommer ut. Fick ångest och kollade lite på larm "dongeln" för att kolla om den kanske sitter lös eller nåt men nej den sitter i jackan fortfarande. Jag ska ringa upp till butiken imorgon och säger att jag inte tänker köra in igen bara för att ta bort den.

Min fråga är då, vad tror ni dem kan göra åt mig? tror ni dem kan kontakta en butik här i Malmö och säga att jag kommer komma med jackan och kvitto och att dem ska ta bort larm grejen eller att jag måste åka in dit till Kristianstad igen?
Citera
2011-11-30, 21:24
Medlem
Fettopappas avatar
Det har hänt mig ofta att larmgrejsimojsen sitter kvar. Gå till vilken butik som helst så tar dom av den utan kvitto eller så tar du bara av den själv . Sätt en gaffel mellan jackan och larmet så drar du i utav bara helvete så lossnar den
Citera
2011-11-30, 21:26
Medlem
raajtans avatar
samma hände min flickvän, hon fick sin far att klippa bort den med en tång. fungerade prima.
Citera
2011-11-30, 21:27
Medlem
Daaaannnneeee90s avatar
Vågar inte ta av den, tänk så skadar jag jackan. Jackan är ju inte billig direkt. Sen är det så att om jag går till vilken butik som helst kommer dem inte tro att jackan har stulits från nånstans för att den har larm grejen på?
Citera
2011-11-30, 21:28
Medlem
Samma med mig , fast både byxor och jacka. jag tog en tång! tog 10 sek att få bort larmet!
Det konstiga är att inte larmet utlöstes ? skumt dedär
Citera
2011-11-30, 21:30
Medlem
Hur kan larmsaken sitta kvar på jackan utan att larmet går när du tar ut jackan ur butiken?
Citera
2011-11-30, 21:30
Medlem
Daaaannnneeee90s avatar
Skiiit konstigt tycker jag själv, inget larm eller nåt från butiken.
Citera
2011-11-30, 21:31
Medlem
Trevlig-Telefons avatar
Eller så gör du som herren i videon. Lämna tillbaka byxorna i en affär där det finns vakter. Men ha kvar den lilla larmaren, så att larmet går när du går ut genom affären. Sen gäller det att springa till närmaste hamburgerrestaurang så är man i mål

http://www.youtube.com/watch?v=l8CEzILvtg8
Senast redigerad av Trevlig-Telefon 2011-11-30 kl. 22:06.
Citera
2011-11-30, 21:32
Medlem
raajtans avatar
jag hade inte gjort något stort av det, fram med en tång :-) om något går fel är det bara att ta fram en nål och sy lite
Citera
2011-11-30, 21:37
Medlem
Daaaannnneeee90s avatar
Har kollat lite nogrannare på larmen och det är inte samma larm som du ser i de flesta kläder. Jag kan inte bara ta av den med en tång/gaffel, jackan kommer gå i sönder, och jag kommer inte att ta av den själv...

Tror ni att butiken i kristianstad kan göra nåt annat för mig än att jag sticker dit?
Citera
2011-11-30, 21:50
Medlem
raajtans avatar
Jag tror faktiskt att den enda sak du kan göra är att åka tillbaka, med kvitto på att du har köpt den.
efter det så tar de bort den för dig
Citera
2011-11-30, 21:56
Medlem
Daaaannnneeee90s avatar
Heeeela vägen dit igen, nej hoppas verkligen på att dem kan fixa det på nåt sätt så jag inte behöver åka dig igen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in