2011-11-30, 21:09
Medlem
Hejsan!

Nu har det varit så att lasern på mitt ps3 gick sönder för någon månad sen, och då lämnade jag in den, såklart! Men idag när jag fick tillbaks den så är det något annat som är sönder, såklart!?

Nämligen så att det inte kommer något ljud från spelen, ALLT ljud i menyerna fungerar utmärkt, och även på ned laddade spel, men kan någon förklara för mig varför ljudet inte fungerar när man kör på spelskivor? Kollat alla kablar och inställningar, spelar med hdmi-kabel.

Köpte mitt ps3 från OnOff, som gått i konkurs och fick då vända mig till SIBA, som är hur JÄVLA kassa som helst, 3 veckor blev till 5 veckor och otrevliga var de också minsann.

Måste jag lämna in den och vänta 5 veckor igen? Någon som haft liknade problem?

Tack!
Citera
2011-11-30, 23:18
Medlem
sodis36s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binifor
Hejsan!

Nu har det varit så att lasern på mitt ps3 gick sönder för någon månad sen, och då lämnade jag in den, såklart! Men idag när jag fick tillbaks den så är det något annat som är sönder, såklart!?

Nämligen så att det inte kommer något ljud från spelen, ALLT ljud i menyerna fungerar utmärkt, och även på ned laddade spel, men kan någon förklara för mig varför ljudet inte fungerar när man kör på spelskivor? Kollat alla kablar och inställningar, spelar med hdmi-kabel.

Köpte mitt ps3 från OnOff, som gått i konkurs och fick då vända mig till SIBA, som är hur JÄVLA kassa som helst, 3 veckor blev till 5 veckor och otrevliga var de också minsann.

Måste jag lämna in den och vänta 5 veckor igen? Någon som haft liknade problem?

Tack!

Är du säker på att inställningen för audio står på HDMI? att det inte är på optiks eller rca? annars test med en annan kabel tex orginalkabeln.
Citera
2011-11-30, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sodis36
Är du säker på att inställningen för audio står på HDMI? att det inte är på optiks eller rca? annars test med en annan kabel tex orginalkabeln.

Ja, audio står på HDMI, dock har jag inte provat andra kablar, men liksom, det kommer ljud från menyerna och på nedladdade spel, men inte på mina spel-skivor, då beror det nog inte på HDMI-kabeln, även om det är glapp i hdmi-kabeln.
Aja, får väl lämna in den igen och vänta i ytterligare 5 veckor...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in