2011-11-30, 20:52
Medlem
Loveaffairs avatar
Hej!

Idag när jag gick upp märkte jag att mina bröst kändes annorlunda. Tidigare har dem varit rätt fasta och "hårda" men idag när jag försökte dra på mig en åtsittande bandeu-bh märkte jag först att den var alldeles förliten och sedan när jag kände på mina bröst hade dem både blivit större och mjukare.

Kopplade detta direkt till att jag säkert gått upp i vikt då jag ätit onyttigt senaste veckan men sen när jag sökte på "har fått större bröst" här på flashback snubblade jag över ett inlägg där en person hävdade att Atarax kan ha en sådan effekt som biverkning. Jag reagerade direkt då jag regelbundet ätit atarax sen början av förra veckan, annars brukar jag bara ta det någon gång ibland.

Någon mer som stött på detta? Och isf, vad händer när jag inte tar atarax? Kommer dem krympa och återanpassa sig till sin tidigare storlek?
Senast redigerad av Loveaffair 2011-11-30 kl. 20:55.
Citera
2011-11-30, 21:25
Medlem
Bajskatts avatar
Mina bröst blev inte märkbart större (man) av atarax , sen gick jag över till lite mer potent ångestdämpande. De blev inte större då heller, har slutat med dom med, men jag kanske kan känna på dina bröst?
Citera
2011-11-30, 21:58
Medlem
kiwigurkas avatar
Atarax kan leda till vätskeansamling så kanske kan det vara den. Säkert går det tillbaka när du slutar.
Citera
2011-12-01, 00:06
Medlem
Loveaffairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiwigurka
Atarax kan leda till vätskeansamling så kanske kan det vara den. Säkert går det tillbaka när du slutar.

Kan sådant samla sig i den utsträckningen på just brösten?
Har dessutom börjat med klompiramin så kanske kan vara den också?
Citera
2011-12-01, 00:22
Medlem
lithionits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loveaffair

lergigan och många andra psykofarmaka kan leda till höjda prolaktinhalter (hormonet) som gör att det bildas bröstmjölk som kan göra att brösten svullnar upp. Det är nästan alltid ofarligt, men tycker att du ska kontakta din läkare o berätta om problemet.
Citera
2011-12-01, 12:48
Medlem
kiwigurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loveaffair

Om det bara är på brösten det samlat sig så är det kanske mer troligt att det beror på ökad aptit. Både atarax och klomipramin kan leda till det och det är som bekant på bröst och bak som det extra fettet brukar hamna på kvinnor.
Citera
2011-12-07, 19:22
Medlem
Nedomanskys avatar
Japp, brösten växer av Atarax, kuken också, om du har en sån..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in