2011-11-30, 19:39
Medlem
Hej!

Jag tycker att iPhoto r ett bra program fr att kolla p bilder i. Dock s har jag inte riktigt frsttt meningen med att importera bilder till programmet. S jag undrar drfr om jag lper ngon "risk" genom att klicka ur importrutan i programmet. Kan det exempelvis uppst ngra problem om jag vljer att flytta mina bilder till en annan hrddisk etc.? (sjlvklart flyttar jag d ven biblioteket och behller strukturen)

Jag kanske borde tillgga att jag anvnder mig av programmet iphoto library manager och har skapat ett par olika bibliotek. Exempelvis ett fr mina resor dr jag redan har sorterat upp mina bilder i olika mapper och har en bra struktur p. Eller r det alltid bst att importera bilderna till iphoto?
Citera
2011-11-30, 22:48
Medlem
Vnta hr, finns bilderna i iPhoto s har du ju importerat dom?
Citera
2011-11-30, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rixton
Vnta hr, finns bilderna i iPhoto s har du ju importerat dom?

Inte ndvndigtvis, du kan antingen spara dem i sjlva programmet eller klicka ur alternativet "importera bilder till iphoto" och drmed ha dem i mappar utanfr programmet.
Citera
2011-11-30, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mojitoboy
Inte ndvndigtvis, du kan antingen spara dem i sjlva programmet eller klicka ur alternativet "importera bilder till iphoto" och drmed ha dem i mappar utanfr programmet.
Om du har en kamera/minneskort etc monterat? Isfall s ligger de ver huvud taget inte i datorn s..
Nu kan jag ha missat ngot, men hur lgger man in en mapp i Iphoto, utan att importera den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in