Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-12-22, 23:55
Medlem
Grejen är väl att med droger så nöjer man sig inte med ett litet rus på ett par timmar utan man kör oftast långa race som varar i flera dagar med doser som ökar ordentligt eftersom tiden går... Så i slutändan blir det inte så billigt.

Men visst, att dra ett par linor tjack istället för alkohol på krogen en kväll är ju billigare än att köpa massa drinkar men oftast så ser ju inte verkligheten ut så tyvärr...
Citera
2011-12-23, 13:25
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongmon
Som missbrukare är det svindyrt.

Tex cannabis, ja röker en bong var 15de minut som ja ska vara nöjd på bara cannabis. Röker lätt upp en 5a på en kväll. Är det bra cannabis så räcker det kanske med 3g.

Tramadol o subutex är mina favoritdroger. Tram är ganska dyrt. Ja ger 10spänn för svenska 50mgáre.
Tar 4-600mg (vågar inte gå högre pga ep-anfallsrisken) det blir runt 100spänn/ruset, kan bli dyrare.
Köper ja sub så får ja en suboxone 8mg för 200kr. Utan tolerans skickar 1mg mig till himmeln. Med tolerans kör ja max 3mg. Får ja tolerans så ja behöver mer än 3mg så lägger ja ner. Andra opis är svindyra, och ger mig inte lika bra effekt.

Cs-droger har ja nästan lagt ner helt, men ett gram tjack kostar mig 300. Ett g 2-fa kostar desamma. Tar mellan 100mg till 500mg. Oftast inte mer än 200mg.

Benso är numera favoriten (efter opis), och det är svindyrt. Favoriten är etizolam (dessutom lätttillgänglig), kostade mig sist 1000kr (med frakt inräknat) för 105st (riktiga i blister). Det blir typ 9,50 kr/styck. O ja tar oftast runt 5-6st, runt 50-60kr för ett rus. Sen när ja tar benso så vill ja gärna ha alkohol med, så det blir ännu dyrare.

Somsagt, svindyrt med droger.

Ja, klart det blir dyrt om man inte tänker lite. Ska man ta droger regelbundet större delen av veckan så får man ju börja ta in hekton och kränga för att gå +-0.
Citera
2011-12-23, 15:46
Medlem
Bongmons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenAsslick
Ja, klart det blir dyrt om man inte tänker lite. Ska man ta droger regelbundet större delen av veckan så får man ju börja ta in hekton och kränga för att gå +-0.

Ja, jag har hamnat i "ta droger varje dag" stadiet nu igen. Det är inte billigt. O mina pengar är mer eller mindre slut. Men ja ska rycka upp mig, ta min sista dos sub nu i mellandagrna, sen skita i opis helt. Har etizolam så sub-atn kommer inte bli så hemsk. Sen kommer ja trappa ner etizolamen o ge mig med det också.

Ska dock köpa några G 2-fa, för o få energi till att tatag i saker i ting. Som att plugga körkort (kan inte plugga utan stimulanter) och söka jobb, skriva ihop ett perfekt CV mm.
Citera
2011-12-24, 05:47
Medlem
Denoms avatar
Fördelen med att köpa in större mängder är att man säljer och byter till sig det man vill ha och i slutändan inte blir allt för fattig. Men sedan får man för sig att köpa ännu mer droger för de pengar man har kvar och använda allt, och då är man körd.
Citera
2011-12-24, 06:52
Medlem
Ils avatar
I skolan fick vi lära oss att droger är något man blir beroende av efter första eller andra gången och det kostar 6000 per dag( över 2 miljoner per år!)

Nu vet jag så klart hur det är.
Som flera redan har sagt, dom flesta droger är mycket billigare än alkohol.

Flera droger kan dessutom vara helt gratis eftersom dom växer utomhus i Sverige.
(Svamp, Cannabis, Opium.)
Senast redigerad av Il 2011-12-24 kl. 06:58.
Citera
2011-12-24, 08:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Il
I skolan fick vi lära oss att droger är något man blir beroende av efter första eller andra gången och det kostar 6000 per dag( över 2 miljoner per år!)

Nu vet jag så klart hur det är.
Som flera redan har sagt, dom flesta droger är mycket billigare än alkohol.

Flera droger kan dessutom vara helt gratis eftersom dom växer utomhus i Sverige.
(Svamp, Cannabis, Opium.)

Vad elak du är som hjälper ts att krossa myten! Växer gratis utomhus liksom?
Citera
2011-12-24, 08:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BenAsslick

Och så mycket kanske inte är bra inta heller under en längre tid?
Citera
2011-12-26, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aber
Både tjack, koks och majja har blivit klart billigare de sista 10-15åren, även vissa RC blir löjligt billiga på bulk. Alkoholen är och förblir svindyr här i Sverige..
du ör ju helt sönderknarkad haha
Citera
2012-08-12, 19:54
Medlem
Lurvelpajsarens avatar
Knarkandet ska ju vara en vinstaffär rent ekonomiskt om man ska ha det som "livsstil" eller har ett beroende, etc. Går att fixa till rätt lätt med lite planerande. Grejen är den, att det är alltid nån person, nåt kompisgäng, nåt område, som vill ha nåt särskilt men inte kan fixa det. Om man är rätt djupt inne i det hela kan man ofta ordna fram det mesta och på så vis tjäna en liten hacka, och samtidigt göra en god gärning.

Eller så kanske jag lever i min egen bubbla där typ 95 procent av min umgängeskrets knarkar regelbundet/är open minded folx/men inte nödvändigtvis junkies/missbrukare även fast det finns många såna med. Man dras ju i regel till sin egen sort.

EDIT: Förövrigt så kan man knarka extremt billigt samtidigt som man får riktigt sköna rus ganska så länge innan toleransen är åt helvete. Beror på kontakter samt drogval såklart. Men buprenorfin är poppis som fan nu, och en person som inte har tolerans mot opioider kan lätt klara sig en vecka på 8mg vilket kostar mellan 100-400 kr i snitt inom riket. Extrema undantag finns, typ Norrland, där det kan kosta runt 7-800. I alla fall, 0.5-1 mg buprenorfin håller en nybörjare hög en hel dag i en riktigt mysig opioiddimma.
Senast redigerad av Lurvelpajsaren 2012-08-12 kl. 20:02.
Citera
2012-08-13, 02:00
Medlem
Berberines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoelSUOMI
Så smakar den bergis godare än LSD också....

Lite väl enögt att bara se rusmedlet?

eeh, nej, inte i sammanhanget. Tråden diskuterar huruvida Narkotika är dyrt eller ej. Om vi snackar om alkohol i sammanhang med Narkotika så snackar vi om ruseffekt, inte om den kulinariska upplevelsen av drinken. Och där vinner LSD med hästlängder.

Någon annan skrev att Amfetamin koks och Majja blivit billigare de senaste åren, jag kan bara hålla med om de två första (och knappt det), koks är billigare, men kvaliten suger ju överlag penis..
Majja har väl knappast blivit billigare, jag har inte sett en 5:a för 350 sen början av 2000-talet i mellan-Sverige. Visst finns det säkert många som känner folk som odlar eller har bra priser, men överlag har det väl inte blivit billigare, tycker att det nya standardpriset verkar vara 500, gräs kan t.o.m. vara ännu dyrare ibland. Helt sjukt..
Och de som säger att kvaliten har blivit mkt bättre kan jag inte hålla med heller. Visst är det bättre standard på gräs sedan Vietnamesligorna intog landet och många småodlare har dykt upp överallt de senaste 10 åren. Men det fanns mkt bra gräs innan dess också, det mesta från Chris som jag fick tag på. Så njä, vet inte om jag tror det blivit billigare?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in