• 3
  • 4
2011-11-30, 05:20
Medlem
Har du några psykiska sjukdomar i släkten?
Citera
2011-11-30, 05:47
Medlem
Tagelbergs avatar
För att kallas för en psykos så ska det finnas kvarvarande psykiska felfunktioner efter det att ruset lämnat kroppen.

Det är ju så att vissa människor inte ska dricka alls. De har betydligt lättare för att få minnesluckor och göra saker som de aldrig skulle komma på att göra nyktra. När jag gick utbildningen så talade man om "patologiska rus" - jag vet inte om begreppet är obsolet men helt klart så är vissa människor sämre rustade för alkohol än andra.

Men att man ska bli knäpp på två cider låter märkligt. Situationen som du beskriver med Big Brother-huset låter misstänkt likt ett rohypnol-rus. Du kan ju faktiskt ha blivit förgiftad två gånger. Finns det någon i din närhet som varit med vid bägge tillfällena som kan ha intresse av att ha dej lättledd?
Citera
2011-11-30, 12:03
Medlem
ffriddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tagelberg
För att kallas för en psykos så ska det finnas kvarvarande psykiska felfunktioner efter det att ruset lämnat kroppen.

Det är ju så att vissa människor inte ska dricka alls. De har betydligt lättare för att få minnesluckor och göra saker som de aldrig skulle komma på att göra nyktra. När jag gick utbildningen så talade man om "patologiska rus" - jag vet inte om begreppet är obsolet men helt klart så är vissa människor sämre rustade för alkohol än andra.

Men att man ska bli knäpp på två cider låter märkligt. Situationen som du beskriver med Big Brother-huset låter misstänkt likt ett rohypnol-rus. Du kan ju faktiskt ha blivit förgiftad två gånger. Finns det någon i din närhet som varit med vid bägge tillfällena som kan ha intresse av att ha dej lättledd?

Har då inte haft kvar några psykiska felfunktioner efteråt, inte i alla fall vad jag, eller någon annan för delen, har märkt. Och jag har märkt att nästan exakt varenda gång jag dricker så har jag extrema minnesluckor, även fast jag inte har varit råpackad, utan även när jag bara är lagomt full. Och jo, första gången så är det mycket möjligt att jag blev drogad, för när jag nämnde ett namn till polisen, och sa att denne hade bjudit mig på en cider, så blev dom helt till sig och sa att jag måste verkligen akta mig för honom, ta ALDRIG emot någonting från honom, varna dina vänner för honom också osv. Andra gången så är det praktiskt taget omöjligt att jag blev drogad, drack endast öl från min egen påse som var köpt från systembolaget, och jag var med min pojkvän samt några nära vänner.

Edit: Kan också tillägga att jag dagen efter hade typiska symptom på att ha blivit drogad (första gången alltså), var väldigt yr, dålig balans, talsvårigheter och tappade väldigt lätt bort mig i vad jag pratade om, mitt i en mening så kunde jag glömma bort vad jag pratade om.
Senast redigerad av ffridda 2011-11-30 kl. 12:55.
Citera
2011-11-30, 12:13
Medlem
ffriddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cutcut1337
Har du några psykiska sjukdomar i släkten?

Nejdu, inte det.
Citera
2011-11-30, 12:40
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ffridda
Om du pratar om alkohol som en drog, så självklart! Har dock aldrig testat något annat än det.

Vad hade du för scenario, vad hände för dig?

Känner väl inte riktigt för att dela med mig av den händelsen, men den var minst lika skev som din.
Citera
2011-11-30, 12:44
Medlem
ffriddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Känner väl inte riktigt för att dela med mig av den händelsen, men den var minst lika skev som din.

Okej, jag förstår
Citera
2011-12-01, 16:21
Medlem
Jakksens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Berätta
Citera
2011-12-01, 18:59
Medlem
Låter som du har blivit drogad.

"Trådar om alkoholism, baksmälla och andra hälsorelaterade tillstånd skall postas i Medicin & Hälsa."
https://www.flashback.org/t495405
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in