2011-11-30, 17:50
Medlem
filipdinhos avatar
Fan vad dumma alla är, detta är ett troll. Säkerligen en 15 årig kille som sitter och skrattar med sin polare för att idioter på FB tror på det.
Både nicket och hans inlägg tyder på att han trollar.
Citera
2011-11-30, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filipdinho
Fan vad dumma alla är, detta är ett troll. Säkerligen en 15 årig kille som sitter och skrattar med sin polare för att idioter på FB tror på det.
Håller med dig.
Citera
2011-11-30, 18:27
Medlem
Citat:

Även om det är ett så är vi inte dumma, det är kul att läsa om det ändå. Jag har svept 24 på en natt, varför skulle inte den här snubben kunna knäckt 10 st?
Citera
2011-11-30, 18:32
Medlem
Mystiqes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KTMmarkus
Får man hjärtklappning, vilket man kan få av Red Bull, och TS nämnde just konstiga hjärtslag, så kan det vara farligt. Hjärtklappning är aldrig bra.

Att man är stressad, ängslig, sorg, panikångest etc kan ge hjärtklappningar, inte för det åker man till akuten och förstör för andra.

Sveriges "akut" innebär att man måste vänta en jävla 5-7h kö för att få vård (om man inte åker in med ambulansen), blir bara helt irriterande att folk som har verkligen akutproblem men är inte direkt livsfara, måste stå en jävla lång väntetid för andra hypokondrikers panik och tar ens tid.

Kommer ihåg när jag var på akuten med min polare som har blivit halvt sönderslagen, hade öppna jack och grovt hjärnskakning, skojigaste att man såg andra som hade brutit arm eller andra liknande skador...och de får vänta för att paranoida 50åriga bast kärringar tror hon är döende för att hon har fått diarré och skriker om hjälp i 1h att personalen orka inte lyssna mer utan lätt henne gå förre i kön.

Fan flera ggr har jag varit med om långa akut-tider...och detta är fan patetisk att nu fjortisar som druckit några st redbull rekommenderas att de ska till akuten och ta andras platser som har mer behov, just för de fått hjärtklappning....och en av koffeins vanliga biverkning av överkonsumtion är just hjärtklappning men långt ifrån (vad TS sa om tot. dosen) är livsfara...

Som jag sa, detta är för fan patetisk...

mvh M

Citat:

Det är inte TS som stör mig (gissar själv att fanimej trollar då han nämner på kort varsel hans kompis lyckades somna sen) utan alla patetiska råd att de ska dra till akuten...

Fattar inte ens vad människor ens tänker, skriver någon har tagit 5alvedon så kommer folk med sitt troll inlägg att ska dra till akuten...princip behövs inte den här subforumet för allt svar från oseriösa till okunniga individer att akuten löser allt

Snart kommer man läsa någon som har snusat 2doser och rökt 1cigg packet på fyllan och oroa sig för att fått överdos, så kommer svaren bli detsamma...akuten
Senast redigerad av Mystiqe 2011-11-30 kl. 18:39.
Citera
2011-11-30, 19:53
Medlem
Paxozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
Det är nog fullt möjligt att man somnar av en överdos av koffein eftersom att man somnar av en överdos av amfetamin. Dock så tror jag inte att så lite som 10 småburkar skulle vara tillräckligt, inte ens på en 11-årig pojke som i ts fall.

Ja fan du kan somna helt klart av en överdos av koffein det har till och med jag gjort.. men det tar betydligt längre än vad TS skrev då du först känner dig normal, sen blir man hyper, sen kommer skratt anfallen och sedan däckar man oftast.
Citera
2011-11-30, 20:38
Medlem
breeze420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myhorseisamazing
HJÄLP!

Min kompis drack nyss 10 stycken redbull 25 centiliters. Han har börjat skaka och hans hjärta är slår konstigt!

VAD GÖRA??

Det hela beror på på hur kort tid han drack dem. Brukar dricka 12st under en natt (LAN) kl 20.00-06.00. Inga problem. Men klunkade han alla på 1-2 timmar, ja det är en annan sak...
Citera
2011-11-30, 21:57
Medlem
dwgs avatar
TA en kopp haffe så blir allt bra.
Citera
2011-11-30, 22:05
Medlem
VVCs avatar
Det är lungt! Du har bara koffein ångest!
Citera
2011-11-30, 22:06
Medlem
Jag drack 8 st Powerking på 20 min en gång och 2x 7.0 cider

Det som hände för mig vart att jag först knappt kunde stå stilla, vart tvungen att hoppa upp och ner / springa runt i lägenheten. Sedan efter 20min något? Kraschade jag typ, kallsvettades och mådde så jävla dåligt.. hade 2 täcken, ytterkläder och satt i ett rum som det vart drygt 35 grader varmt i och frös ändå sönder.

Det var jag och en polare som gjorde detta, båda fick likande symptomer. Varför vi gjorde det var för att vi läste om någon snubbe som fick epilepsi anfall efter att ha druckit typ 4 st red bull och vi ville testa om vi kunde få det också. Dumt som satan.

Kan ju säga att jag aldrig i livet kommer dricka så många på så kort tid igen.
Citera
2011-11-30, 22:09
Medlem
stäng.
jla troll
Citera
2011-12-01, 15:13
Medlem
miness avatar
lägsta registrerade dödliga dos utav koffein var 3200 mg, så du behöver dra i dig MINST 30 st till innan det blir farligt
Senast redigerad av mines 2011-12-01 kl. 15:16.
Citera
2011-12-01, 17:24
Medlem
deyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjurFitta
Jag drack 8 st Powerking på 20 min en gång och 2x 7.0 cider

Det som hände för mig vart att jag först knappt kunde stå stilla, vart tvungen att hoppa upp och ner / springa runt i lägenheten. Sedan efter 20min något? Kraschade jag typ, kallsvettades och mådde så jävla dåligt.. hade 2 täcken, ytterkläder och satt i ett rum som det vart drygt 35 grader varmt i och frös ändå sönder.

Det var jag och en polare som gjorde detta, båda fick likande symptomer. Varför vi gjorde det var för att vi läste om någon snubbe som fick epilepsi anfall efter att ha druckit typ 4 st red bull och vi ville testa om vi kunde få det också. Dumt som satan.

Kan ju säga att jag aldrig i livet kommer dricka så många på så kort tid igen.
Skitsnack,antingen ljuger du eller så var det placebo.

När jag var 12-13 år så satt jag på något lan och pressade i mig exakt 20st på en dryg timme.
Blev väl speedad men fick det "starkaste" som hände var att jag skakade ganska mycket när jag lirade och att hjärtat klappade på i lite högre tempo än vanligt.

Möjligt att du är extra känslig för koffein men tvivlar på att du vore så känslig. Jag var 12-13 år och vägde säkert någonstans mellan 40-50 och fick inga nämnvärda effekter.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in