2005-01-05, 16:37
Medlem
Makehastes avatar
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=362319&previousRenderType=6

Varför oroa sig för muslimsk terror när vi har alldeles egen ädelrosa, protestantisk husmansterror bakom knuten? Eller varför oroa sig för vänsterrevolutionen när vi har alldeles egna nihilistiska samhällomstörtare som rör sig fritt i vårt kära samhälle?

Jag tycker det är omåttligt ironiskt att folk som är som räddast om Sverige och svenskarnas säkerhet själva planerar att döda fullkomligt oskyldiga svenska medborgare för sina egna sekteristiska ideals skull.

Edit: Borde kanske vara terroråtalade eftersom domen inte fallit än. Men minst en inblandad har erkänt.
Citera
2005-01-05, 17:00
Medlem
jag tycker det är mera intressant att när vita svenskar krossar fönster och bara planerar att angripa viktiga samhällsfunktioner så är det "terrorism", "högförräderi" och "samhällsomstörtande verksamhet" men när icke-vita, icke-svenskar krossar avsevärt många fler fönster samt verkligen begår mängder med attentat mot viktiga samhällsfunktioner (tåg, polis, ambulans, brandkår osv.) då är det antingen bara "bus" eller på sin höjd "skadegörelse."

detta gäller även den politiska motpolen till "nazzarna", rödingarna har gjort och planerat liknande skit 10 miljoner gånger nu senast delade man ut planer på hur man skulle sabotera pendeltågen i stockholm HELT OFFENTLIGT ....varför har inga rödingar åtalats för terrorism ännu?

obs. detta var inget som helst försvar för "nazzarna" utan bara en undran varför dessa ska (be)dömas 100 miljoner gånger hårdare för exakt samma brott?
Citera
2005-01-05, 17:02
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makehaste
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=362319&previousRenderType=6

Varför oroa sig för muslimsk terror när vi har alldeles egen ädelrosa, protestantisk husmansterror bakom knuten? Eller varför oroa sig för vänsterrevolutionen när vi har alldeles egna nihilistiska samhällomstörtare som rör sig fritt i vårt kära samhälle?

Jag tycker det är omåttligt ironiskt att folk som är som räddast om Sverige och svenskarnas säkerhet själva planerar att döda fullkomligt oskyldiga svenska medborgare för sina egna sekteristiska ideals skull.

Edit: Borde kanske vara terroråtalade eftersom domen inte fallit än. Men minst en inblandad har erkänt.

Ja jag håller med dig, visst är det ironiskt?
Såsom debatten går här om diverse folkgruppers hot mot nationella säkerheten(och dom ligger fan närmre nazisterna än sossarna åtminstone), och så är det våra blonda svenska medborgare som hotar spränga oss i luften.
Citera
2005-01-05, 17:08
Medlem
Makehastes avatar
Jag hatar att vara en petmoster, men jag kräver nog någon sorts underlag för uttalandet om de här 10 miljoner planerna som rödingar planerat? Jag känner till en sådan plan, och det var AFAs trainstopping. Jag vågar inte svära på det, men jag har för mig att man gick ut allmänt med att den inte skulle bli av. Att man skulle planera attentat tycker jag också låter som att stjäla ordet lite, det kan knappast kallas attentat när det inte finns någon ideologi bakom. Här tänker jag främst på pendeltågsincidenten, som faktiskt var regelrätt bus.

Vad som faktiskt är intressant här är - tycker jag - omfattningen av planerna och det arbete som redan gjorts med att kartlägga poliser och andra och därmed planerat brott mot enskilda individer. De sabotageplaner som planerades här är också juridiskt grövre eftersom de riktas mot samhällsbärande institutioner som kärnkraftverk och dammar.

Att man sedan dömer människor med en nazistisk ideologi hårdare än andra är väl för att man försöker lära sig något av historien. Och kom nu inte dragande med tjatet om kommunismen, för jag tror inte det finns en enda uttalad råkommunist i AFA, möjligen ett par frihetliga. De allra, allra flesta är anarkister eller syndikalister.
Citera
2005-01-05, 17:17
Bannlyst
Är det bara jag som tycker att det är skitkul med "terrorister" som ägnar sig åt fönsterkrossning? Jag har faktiskt väldigt svårt att ta det här gänget på allvar över huvud taget när de har tänk ägna fem år åt att springa runt och klirra doror. Samhällsomstörtande så det förslår.

Fast det skulle vara jävligt intressant att få ta del av deras så kallade handlingsplan.
Citera
2005-01-05, 17:24
Medlem
smartypantss avatar
Dom är ju rasister. Hade du väntat dig att dom hade nåt i skallen?
Citera
2005-01-05, 17:26
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smartypants
Dom är ju rasister. Hade du väntat dig att dom hade nåt i skallen?

Dom var väl ändå nazister?
Och jo, det gick ju bra för hitler(ett tag iaf) så nåt borde dom väl kunnat ordna.
Citera
2005-01-05, 17:33
Medlem
smartypantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
Dom var väl ändå nazister?
Och nazister är inte rasister menar du?

Citat:
Och jo, det gick ju bra för hitler(ett tag iaf) så nåt borde dom väl kunnat ordna.
Det är det här med att lära sig av andra som på nåt vis känns som ett grundläggande krav för intelligens. Att folk var Nazister på 30-talet, innan effekterna av Nazism var uppenbara, är inte lika märkligt som att folk är Nazister idag. Och på 30-talet var rasism och rasteori allmänt accepterade. Idag vet vi att dom är fel.

Det krävs alltså betydligt mindre kunskap och intelligens för att inse att Nazismen är fel idag än att det krävdes 1930.
Citera
2005-01-05, 17:35
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smartypants
Och nazister är inte rasister menar du?

Det är det här med att lära sig av andra som på nåt vis känns som ett grundläggande krav för intelligens. Att folk var Nazister på 30-talet, innan effekterna av Nazism var uppenbara, är inte lika märkligt som att folk är Nazister idag. Och på 30-talet var rasism och rasteori allmänt accepterade. Idag vet vi att dom är fel.

Det krävs alltså betydligt mindre kunskap och intelligens för att inse att Nazismen är fel idag än att det krävdes 1930.

Jadu, nazister och rasister är inte samma sak, det vet jag i alla fall. Sen att dom kan vara båda två är fullt möjligt. Men rasism är ingen politisk gren.

Jag debatterar inte emot den lägre intelligensen, men man ska inte underskatta dessa mänskor. Dom har mördat politiker i sverige och de kan säkert åstadkomma en hel del lidande om man ger dom fritt spelrum
Citera
2005-01-05, 17:45
Medlem
Mysonoxens avatar
nazister och muslimer har mycket gemensamt, varför jag förstår att de håller på så här, de:

ser sig själva som "de utvalda" med rätt lära
föraktar demokratin
har våldet som kampmedel
deras efterföljare präglas av fanatism
ser sig som herrefolket
ställer krav på "lebensraum"
tar till folkmord då det behövs

i Sverige är det inte PK att stå emot muslimerna så jag fattar om de första är nazzar, dock är jag säker på att vi har tusentals fler terroristsympatisörer bland landets muslimer än bland Sveriges fåtaliga Hitlerdyrkare...
Citera
2005-01-05, 18:09
Medlem
sten.bs avatar
Inte kan jag ta dom här på allvar men pressen kommer säkert gotta sig ett tag.
Men det börjar väl bli dags att flytta tråden till nassarnas lekstuga.
Citera
2005-01-05, 18:18
Medlem
Ja, visst är det lite lustigt att när nazister krossar rutor så är det terrorism, men när RTC-packet slår sönder våra stadskärnor så är det bara lite bus och ganska oförargligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in