2011-11-29, 17:47
Medlem
Hej, jag köpte förra månaden en Samsung 55" 3D LED-TV UE55D7005XXE TV och jag undrar är det möjligt att köpa en CA modul och stoppa in sitt viasat kort i TV och kunna använda TV boxen istället för viasat boxen?

Mvh, Vesosmili
Citera
2011-11-29, 17:53
Medlem
hataallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vesosmili
Hej, jag köpte förra månaden en Samsung 55" 3D LED-TV UE55D7005XXE TV och jag undrar är det möjligt att köpa en CA modul och stoppa in sitt viasat kort i TV och kunna använda TV boxen istället för viasat boxen?

Mvh, Vesosmili

Nej.
Citera
2011-11-29, 18:02
Moderator
Arne.Ankas avatar
Med CI+-porten kan du enkelt ansluta en passande CA-modul och ett programkort från din TV-leverantör vilket ger möjlighet att ta emot betalkanaler. Med Samsung UE55D7005XXE kan du nu på enklast möjliga sätt se TV i både standard och HD-kvalitet.
http://www.blu-rays.se/samsung_ue55d7005xxe.html
Senast redigerad av Arne.Anka 2011-11-29 kl. 18:04.
Citera
2011-11-29, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hataalla
Nej.
Så man kan inte göra manuella inställningar eller något så man kan titta på tven med en universal CA modul, eller är det viasat som styr det där helt?
För man borde ju väl kunna titta på vilken box som helst om man registrerar den hos viasat som man gör när man får ett nytt kort eller en box, då registrerar man ju kortet med boxen hos dom så att man kan ta emot signalerna och titta.
Citera
2011-11-29, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Med CI+-porten kan du enkelt ansluta en passande CA-modul och ett programkort från din TV-leverantör vilket ger möjlighet att ta emot betalkanaler. Med Samsung UE55D7005XXE kan du nu på enklast möjliga sätt se TV i både standard och HD-kvalitet.
http://www.blu-rays.se/samsung_ue55d7005xxe.html

Ja den har stöd för det men viasat själva har inte en egen Ca-modul, men det jag vill få reda på är det möjligt och köpa en universal ca-modul och göra alla inställningar manuellt och sen få bild på tvn
Citera
2011-11-29, 18:57
Medlem
vonOlofs avatar
Citat:
universal ca-modul
Du kanske kan hitta någon gammal programmerbar Magic Module på eBay eller liknande. Tveksamt dock om det finns kvar någon fungerande firmware för att emulera NDS/Videoguard samt para ihop ditt abonnemangskort, det är ju ändock ett decennium sedan dessa CAM:s var på tapeten.
Citera
2011-12-03, 10:53
Medlem
ViasatSupports avatar
Citat:
Så man kan inte göra manuella inställningar eller något så man kan titta på tven med en universal CA modul, eller är det Viasat som styr det där helt?
För man borde ju väl kunna titta på vilken box som helst om man registrerar den hos viasat som man gör när man får ett nytt kort eller en box, då registrerar man ju kortet med boxen hos dom så att man kan ta emot signalerna och titta.

Hej!

Som nämts innan har vi tyvärr inte stöd för en CA modul i dagsläget men det är något vi jobbar med att det ska funka i framtiden. Problemet ligger i att vårt system inte har stöd för användning av CA moduler och ett nytt system är under utveckling!

Mvh Kim
Viasat Support
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in