2011-11-29, 16:21
Medlem
Fictionals avatar
Ingen aning om jag placerat det här i rätt forumsdel men..

Hur som helst undrar jag om någon här känner till http://www.vinn-presentkort.se/ ?
En polare till mig fick ett mail om att denna var bland de tre finalisterna i en tävling om två presentkort på IKEA, Biltema, Adlibris eller H&M. Presentkorten är på 10 000 kr.

Min vän kan inte komma ihåg om denne har deltagit i tävlingen eller ej (!?!), så antagligen: Nej.

Min spontana tanke är: Bluff. Hela sidan känns suspekt.
I alla fall så pass mycket bluff att kompisen inte är bland de tre bästa.

Hur som helst så vill jag ju inte lura av honom 20K genom att påstå att det är bluff. Så - är det någon som känner till denna sida? Är de seriösa? Tycker ni han skall deltaga i tävlingen?
Personligen hade jag inte gjort det...

Tacksam för svar

Edit:
Senast redigerad av Fictional 2011-11-29 kl. 16:23.
Citera
2011-11-29, 20:59
Medlem
perezhiltohs avatar
Får också sådana mejl ibland.

Din vän är uppskriven på en mejllista. Tror det är lagligt att skriva så som dem gör. Det är väl på grund av att folk får upp ögonen och deltar i tävlingen då.
Citera
2012-03-09, 11:15
Medlem
Lacerdas avatar
I dag så har dom en banner framme när man är inloggad på Hotmail. Dom är sponsrade av "planet49" om det säger någon någonting.https://www.flashback.org/t1441214
Det står på bannern "HEJ HOTMAIL ANVÄNDARE, DU HAR BLIVIT UTVALD! Sen står det att jag är online dagens datum, visst klockslag och att jag kan vinna 2x10.000 kr shoppingkort till Ikea, Ica, Biltema och Statoil.

Citat:
Tävlingen slutar den 31.12.2012 kl 24:00. Denna tävling garanteras genom PLANET49 GmbH
IKEA, Biltema, STATOIL och ICA deltar inte i och är inte sponsorer till denna tävlingen.
31/12 2012
Senast redigerad av Lacerda 2012-03-09 kl. 11:24.
Citera
2012-07-18, 11:01
Medlem
Klart tävlingarna och priserna finns, frågan är bara om man vill signa upp sig på sidan för att delta i tävlingen. Man lär ju bli bombad med reklam från diverse företag efteråt.

För jag antar att deras förtjänst ligger i att samla adressuppgifter samt telenr. för att sälja i marknadsföringssyfte, eller har jag fel?
Citera
2012-07-18, 12:42
Medlem
barbasköns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Married2mj
Klart tävlingarna och priserna finns, frågan är bara om man vill signa upp sig på sidan för att delta i tävlingen. Man lär ju bli bombad med reklam från diverse företag efteråt.

För jag antar att deras förtjänst ligger i att samla adressuppgifter samt telenr. för att sälja i marknadsföringssyfte, eller har jag fel?

Du har helt rätt i det stora hela. Dock är det också så att många av dessa företag inte har några priser alls, finns ju ingen som helst kontroll.

Men att du kommer bli spammad med diverse erbjudanden är helt klart sant.
Citera
2012-08-07, 00:24
Medlem
sprutaruts avatar
fick också ett sånt mejl att jag var en av 3 utvalda

sen var man tvungen att läsa igenom sidor av reklam för att kunna tävla
Citera
2012-08-07, 00:25
Medlem
sprutaruts avatar
för att tävla skulle man få ett mail från deras kundtjänst, fick dock aldrig det mailjet
Citera
2013-04-19, 01:35
Medlem
BarryHeros avatar
Om ett foretag har ett bindesstreck i sin webbadress sa ar det med valdigt stor sakerhet bluff.
Citera
2013-04-21, 10:59
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Om ett foretag har ett bindesstreck i sin webbadress sa ar det med valdigt stor sakerhet bluff.
Du menar som http://www.harald-nyborg.se/ och http://www.dala-floda.com/?
Citera
2013-04-21, 11:14
Medlem
m00nst0nes avatar
Citat:

LOL
Citera
2013-04-21, 18:12
Medlem
Citat:

Det ligger ju faktiskt något i det du säger ändå. Många bluffsidor har förkärlek för bindestreck.
Citera
2013-04-21, 19:14
Medlem
m00nst0nes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjamoves
Det ligger ju faktiskt något i det du säger ändå. Många bluffsidor har förkärlek för bindestreck.

Bluffsidor som åker snålskjuts på andra varumärken ja, för att lura folk att det är den officiella sidan.

T.ex www.micro-soft.com och liknande.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in