2011-11-29, 09:45
Medlem
Hej Flashback!
Fråga gällande tandläkarbesök.
Hört att det skall vara så dyrt och när jag kollar hemsidor och priser så ligger dem ju lätt på 10 000 plus om man skulle ha otur (typ tre hål?), sedan puttar dem gärna in extra kostnader för "information" som dem kallar det, dock kommer jag be specifikt om att inte få någon extra"information"/kostnader...

Vad har ni för erfarenheter? Vet ni några billiga hak i stockholm där man kan få bra service? Eller har ni andra alternativ? Sjukt att det finns länkar till sponsorer inom tandläkarbranschen, finns speciella företag som faktiskt skänker pengar till privatpersoner för att dem inte har råd att gå till tandläkaren.
Citera
2011-11-29, 10:08
Medlem
eradicos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andjay
Hej Flashback!
Fråga gällande tandläkarbesök.
Hört att det skall vara så dyrt och när jag kollar hemsidor och priser så ligger dem ju lätt på 10 000 plus om man skulle ha otur (typ tre hål?), sedan puttar dem gärna in extra kostnader för "information" som dem kallar det, dock kommer jag be specifikt om att inte få någon extra"information"/kostnader...

Vad har ni för erfarenheter? Vet ni några billiga hak i stockholm där man kan få bra service? Eller har ni andra alternativ? Sjukt att det finns länkar till sponsorer inom tandläkarbranschen, finns speciella företag som faktiskt skänker pengar till privatpersoner för att dem inte har råd att gå till tandläkaren.

10 000 tycker jag låter lite väl saftigt för tre hål, fyller de igen käften med guld då eller? Tandläkaren jag går till i Malmö är utrustad med ganska mycket nya saker som laserborr och helkäksröntgen. Tror han tar från 500-1200 för att laga ett hål och sedan 480 för undersökning. Sen har man ju alltid högkostnadskyddet (50% vid ingrepp på över 3000) som är väldigt förmånligt det med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in