2011-11-28, 23:02
Medlem
Ja:

1. Kommer HDMI sladden med till Xbox 360 Slim? Kommer ihåg att när jag köpte min första xbox var jag tvungen att köpa till själv.

2. Hur kan man överföra all data från en gammal hårddisk till en ny? sparningar etc!
Citera
2011-11-28, 23:08
Medlem
SmileuronTVs avatar
1: Nej, du måste köpa till HDMI
2: du kan köpa en 360 filetransfer-kabel eller överföra filerna via usb-minne. Instruktioner hur du gör finns på Xbox 360 hemsidan. Väldigt enkelt är det iaf.

Inlägg: 666 och det handlar om Xbox 360...Satans spawn Kacao demonen
Senast redigerad av SmileuronTV 2011-11-28 kl. 23:11.
Citera
2011-11-28, 23:13
Medlem
Okej, nu såg jag det, tack! men jag tycker informationen där är lite otydlig:

Det står att det inte är kompatibelt med alla hårddiskar: kommer jag kunna att föra över mina sparade filer från den FÖRSTA FÖRSTA FÖRSTA versionen av konsolen (köpte det dagen den kom ut) till den nya 250 gig versionen med hjälp av sladden?
Citera
2011-11-28, 23:24
Medlem
SmileuronTVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragon90
Okej, nu såg jag det, tack! men jag tycker informationen där är lite otydlig:

Det står att det inte är kompatibelt med alla hårddiskar: kommer jag kunna att föra över mina sparade filer från den FÖRSTA FÖRSTA FÖRSTA versionen av konsolen (köpte det dagen den kom ut) till den nya 250 gig versionen med hjälp av sladden?

Är din gamla hårddisk uppdaterad bör det inte vara några problem via en filetransfer-kabel. Hårdvaran är ju samma i alla konsoler, det är arkitekturen på moderkortet som är annorlunda pga av RROD problematiken med den första generationen (som jag fattat det).

Du kan köpa begagnade kablar billigt på tradera. För oftast har man ju bara användning för den en eller kanske två gånger. Jag överförde via usb, och det funkade fint, men har för mig att man var tvungen att autetciera den nya konsolen via Xbox live i datorn, för att sparfilerna och dlc skulle funka.
Citera
2011-11-28, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmileuronTV
Är din gamla hårddisk uppdaterad bör det inte vara några problem via en filetransfer-kabel. Hårdvaran är ju samma i alla konsoler, det är arkitekturen på moderkortet som är annorlunda pga av RROD problematiken med den första generationen (som jag fattat det).

Du kan köpa begagnade kablar billigt på tradera. För oftast har man ju bara användning för den en eller kanske två gånger. Jag överförde via usb, och det funkade fint, men har för mig att man var tvungen att autetciera den nya konsolen via Xbox live i datorn, för att sparfilerna och dlc skulle funka.

Vad innebär det där med moderkortet?

Men vad fan, har haft jätteproblem alla år jag haft 360 att koppla ihop datorn och konsolen, så har riktigt aldrig fått till det, betyder det att jag inte kan föra över filerna?
Citera
2011-11-28, 23:41
Medlem
SmileuronTVs avatar
Citat:
Vad innebär det där med moderkortet?

Men vad fan, har haft jätteproblem alla år jag haft 360 att koppla ihop datorn och konsolen, så har riktigt aldrig fått till det, betyder det att jag inte kan föra över filerna?

Du gör det via usb sticka inte via usb kabel mellan konsolerna. Du spara filerna på den gamla på usb minne och kopierar över till den nya helt enkelt via ditt usb minne.

Jo du kan föra över filena, dock behöver du ingen dator emellan.
Citera
2011-11-28, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmileuronTV
Du gör det via usb sticka inte via usb kabel mellan konsolerna. Du spara filerna på den gamla på usb minne och kopierar över till den nya helt enkelt via ditt usb minne.

Nyss sa du filetranser-cable? hittar en sådan på xbox hemsida.
Citera
2011-11-29, 06:54
Medlem
SmileuronTVs avatar
Citat:
Nyss sa du filetranser-cable? hittar en sådan på xbox hemsida.

Man kan använda både den sådan kabel eller ett usb minne. Enklast är en filetransfer-kabel. Du pluggar in en del i gamla Xboxen och en i nya Xboxen sen sköter konsolerna resten, och du kan ta en kaffe. Jag ville bara visa att det finns två sätt (som jag känner till) att föra över filerna.

Du kommer oavsett bli grymt nöjd om du skaffar en ny Xbox. HDMI, mycket tystare, trådlöst nätverk och optisk ut. Jag hade en vit premium, en svart elite och nu slimmen. Jag trycker Xbox är den bästa konsolen alla dagar med bäst konsolexklusiva spel, skönaste handkontrollen och dessutom slår den PS3 vad gäller FPS i alla tester.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in