2011-11-28, 22:56
Medlem
jag tror jag har blivit beroende av stesolid. jag har ordinerad dos 10mg max 3ggr/dag. men...det har blivit mer. mycket mer. jag kan peta i mig 70,80,90mg om dagen. ibland i russyfte (då kombinerar jag dock oftast med lyrica), ibland för att döva ångesten som aldrig vill dö. hur mycket jag än tar. MEN det kan gå dagar utan att jag tar alls. jag är fast, visst är jag? hur fan tar jag mig ur det här, jag fixar det inte på egen hand. avgiftning är uteslutet, då får jag aldrig något utskrivet igen. hur gör man? är det bara att låsa in stesolidburken, svälja nyckeln och ligga hemma och må skit i en vecka som gäller?
Citera
2011-11-28, 22:59
Medlem
FatPPLrHrdrTkidnaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neonbodystyle
jag tror jag har blivit beroende av stesolid. jag har ordinerad dos 10mg max 3ggr/dag. men...det har blivit mer. mycket mer. jag kan peta i mig 70,80,90mg om dagen. ibland i russyfte (då kombinerar jag dock oftast med lyrica), ibland för att döva ångesten som aldrig vill dö. hur mycket jag än tar. MEN det kan gå dagar utan att jag tar alls. jag är fast, visst är jag? hur fan tar jag mig ur det här, jag fixar det inte på egen hand. avgiftning är uteslutet, då får jag aldrig något utskrivet igen. hur gör man? är det bara att låsa in stesolidburken, svälja nyckeln och ligga hemma och må skit i en vecka som gäller?

Trappa ned. Lägg dig på den ordinerade dosen, sen ser du till att reda ut tankarna som ger dig ångest, tar du inte tag i grundproblemet kommer det bli jäkla svårt att sluta med benzot.
Citera
2011-11-29, 11:35
Medlem
lithionits avatar
att du kan gå ett par dagar utan är ett gott tecken

Hur länge till räcker dina stesolid? Testa att minska ner 5-10 mg i veckan. Om du inte tagit det under en så lång tid kan man trappa ned fortare.
Citera
2011-11-29, 11:58
Medlem
Xalterads avatar
Trappa sakta ner till ordinerad dos, alt cold turkey - men räkna att må dåligt ett tag... beroende på hur länge du ätit så hög dos så kan det vara tal om månader av biverkningar.
Citera
2011-11-29, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lithionit
att du kan gå ett par dagar utan är ett gott tecken

Hur länge till räcker dina stesolid? Testa att minska ner 5-10 mg i veckan. Om du inte tagit det under en så lång tid kan man trappa ned fortare.

dom räcker länge, har åtta hundraburkar att hämta ut (fick trippla recept hahaha). ska försöka trappa ner på en tablett om dagen. problemet är att jag inte får trappa ner för snabbt när jag käkar voxra för det ökar risken för krampanfall
Citera
2011-11-29, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xalterad
Trappa sakta ner till ordinerad dos, alt cold turkey - men räkna att må dåligt ett tag... beroende på hur länge du ätit så hög dos så kan det vara tal om månader av biverkningar.

ct är nog inte ett alternativ, då skulle jag antagligen ta livet av mig (helt seriöst). har ätit stesolid nästan varje dag i drygt ett år nu. började på doser om 10mg/dag, funkade hur bra som helst. sen blev det i russyfte och då blev det 30-35mg (det var när min tolerans fortfarande var låg). det är först senaste två månaderna det har blivit såpass höga doser och att jag tar på ren rutin ibland. typ "åh jag har inte tagit stesolid idag" och så smäller jag i mig tre tior. men ska väl försöka trappa ner en tia varannan dag eller så.
Citera
2011-12-07, 19:20
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neonbodystyle
dom räcker länge, har åtta hundraburkar att hämta ut (fick trippla recept hahaha). ska försöka trappa ner på en tablett om dagen. problemet är att jag inte får trappa ner för snabbt när jag käkar voxra för det ökar risken för krampanfall
Tänk på att halveringstiden är sjukt lång på stesolid, jag kunde gå ca 3-4 dagar innan jag blev sjuk efter 8-9 månader med ca 20mg/dag. Nu hade jag det på recept så vi trappade ner 2-2.5mg varannan vecka, något långsammare mot slutet. Klippte helt vid 5-6mg/dag och det kändes. Testa käka max 30mg i en vecka, öka lite om det blir för jobbigt. Försök få ett jämt intag, så du inte käkar 90mg en dag och 10mg dagen efter och hoppa. Det viktiga är nog att hitta en stabil dygnsdos och sen börja trappa ut långsamt.

Just det, ang voxran behöver du nog inte oroa dig för krampanfall, jag drog i mig 30st voxra på 2 dagar och jag klarade mig. Fråga mig inte varför
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in