Haye:
Citat:
Härjedalen: Är väl mest ödemark och man behöver nog inte gråta sig till sömns om man missar det...
Men Sveg tycker jag är lite småmysigt och fascinerande på sitt sätt. Ett samhälle på elvatusen invånare mitt ute i ingenstans!
Citat:
Värmland:Mitt favoritområde är trakterna kring Övre Fryken mellan Sunne och Torsby....Kanske inte så många sevärdheter men vacker miljö...
Ekshärad har en fin träkyrka...
Ja, där är vackert men undvik Torsby, aggressivare bonnraggare får man leta efter!
Annars så föredrar jag nog Karlstad när jag besöker Värmland. Har nog varit i nästan alla Sveriges större städer men ingen har kunnat mäta sig med Karlstads natt- och nöjesliv. Barer, pubar och dansställen i varenda hörn av stan!
Nu har de även byggt sveriges tredje största köpcentrum också så det blir väl att man stannar till där en sväng till sommaren.
http://www.bergvik.se/swe/
Konrad Haifa:
Citat:
Blev inte Uddevalla utsedd till Sveriges tråkigaste stad under 90-talet?
Tror det var under åttiotalet. Sjuttio procent av stan består väl av betong och höghus skulle jag tro.
Men idag är det full fart i stan. Problemet är att det ligger för nära Göteborg, får liksom ingen egen identitet.