2011-11-28, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyde1
Med största sannolikhet är bilen du beskriver (liten utan bakdörrar) framhjulsdriven. Vill du så gärna ha en bakhjulsdriven bil så får du börja kolla på typ Mercedes, Bmw, volvo 240 tror 940n är det också

Justfan, denna har jag för mig ska vara bakhjulsdriven.

bara den äldre karossen på starleten som e bakhjulsdriven. alltså inte typ den -87an som var där
Citera
2011-11-28, 17:03
Medlem
Du får nog prioritera, antingen en framhjulsdriven minibil eller en större bil som är bakhjulsdriven. En minibil som är bakhjulsdriven har du här: http://www.blocket.se/uppsala/Opel_K...=18&w=3&last=1 tillverkades 1976 till 79.
Citera
2011-11-28, 17:19
Medlem
cmdQs avatar
Sökte på blocket efter Bakhjulsdriven och småbil
http://www.blocket.se/ostergotland/A....htm?ca=11&w=3
Den kom upp :P
Lite fel prisgrupp kanske
Men snygg är den.
Citera
2011-11-28, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cmdQ
Men snygg är den.
Fast Audi Quattro är 4-hjulsdriven.
Citera
2011-11-28, 17:25
Medlem
cmdQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyttnick
Fast Audi Quattro är 4-hjulsdriven.

Kan man kanske ställa in den på bara drivning bak? Eftersom det står att den är bakhjulsdriven?
Citera
2011-11-28, 17:32
Medlem
Citat:
Kan man kanske ställa in den på bara drivning bak? Eftersom det står att den är bakhjulsdriven?
Avdragbar moms, 4WD,
Där står ju 4WD (four wheel drive) , jag vet inte om "vanliga" 4WD bilar har urkopplingsbar framhjulsdrivning; men TROR det inte.

Nu skiter jag i att svara mera i den här tråden, det känns ganska meningslöst att du radar upp alla bilar du hittar och frågar om de är bakhjulsdrivna.
Senast redigerad av Nyttnick 2011-11-28 kl. 17:35.
Citera
2011-11-28, 17:41
Medlem
cmdQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyttnick
Avdragbar moms, 4WD,
Där står ju 4WD (four wheel drive) , jag vet inte om "vanliga" 4WD bilar har urkopplingsbar framhjulsdrivning; men TROR det inte.

Nu skiter jag i att svara mera i den här tråden, det känns ganska meningslöst att du radar upp alla bilar du hittar och frågar om de är bakhjulsdrivna.

Ok, skumt att dom skriver olika för samma bil
Citera
2011-11-28, 17:44
Medlem
Sunners avatar
Citat:
Ok, skumt att dom skriver olika för samma bil

Om du verkligen inte har någon aning så kanske det skulle vara lättare att radda upp dina krav/önskemål i en tråd i köptipsforumet så kan folk föreslå bilar som de tror passar. Klart smidigare metod än att du ska leta igenom blocket och föreslå än den ena än den andra bilen.
https://www.flashback.org/f224
Citera
2011-11-28, 18:02
Medlem
club01s avatar
Citat:
Men snygg är den.

Alla Audi du tittar och kommer titta på är antingen fram eller fyrhjulsdrivna så dessa kan du räkna ut direkt. Samma sak med Seat och Skoda alla är framhjulsdrivna eller fyrhjulsdrivna. VW kan jag också säga att alla modeller du tittar på kommer vara antingen fram eller fyrhjulsdrivna så hela VAG familjen kan du räkna bort. Alla Saabar är framhjulsdrivna.
Volvo har bakhjulsdrift ända upp till årmodell 98 på 940 modellen. Alla 850 och senare Volvo modeller är framhjulsdrivna eller fyrhjulsdrivna.
I princip ALLA japanska bilar är antingen fram eller fyrhjulsdrivna undatag några jeep modeller och Lexus samt äldre än mitten på 80 tal så dom kan du också räkna bort.

Bästa är om du håller dig till Volvo äldre än 98 och inte 850 eller BMW om du vill ha en bakhjulsdriven liten bil. Volvo har ju också 4 serien vilken är framhjulsdriven men 3 serien är bakhjulsdriven.
Merca är nästan alltid bakhjulsdriven. Ford har du ett antal modeller av Sierra och Scorpio vilket alla är bakhjulsdrivna. Den ända "lilla" bilen av dessa är ju Sierran om du fortfarande håller dig till små bilar.

Nu borde du ha ett ex antal 100 bilar på blocket att välja på i alla fall.
Citera
2011-11-28, 18:26
Medlem
cmdQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av club01
Alla Audi du tittar och kommer titta på är antingen fram eller fyrhjulsdrivna så dessa kan du räkna ut direkt. Samma sak med Seat och Skoda alla är framhjulsdrivna eller fyrhjulsdrivna. VW kan jag också säga att alla modeller du tittar på kommer vara antingen fram eller fyrhjulsdrivna så hela VAG familjen kan du räkna bort. Alla Saabar är framhjulsdrivna.
Volvo har bakhjulsdrift ända upp till årmodell 98 på 940 modellen. Alla 850 och senare Volvo modeller är framhjulsdrivna eller fyrhjulsdrivna.
I princip ALLA japanska bilar är antingen fram eller fyrhjulsdrivna undatag några jeep modeller och Lexus samt äldre än mitten på 80 tal så dom kan du också räkna bort.

Bästa är om du håller dig till Volvo äldre än 98 och inte 850 eller BMW om du vill ha en bakhjulsdriven liten bil. Volvo har ju också 4 serien vilken är framhjulsdriven men 3 serien är bakhjulsdriven.
Merca är nästan alltid bakhjulsdriven. Ford har du ett antal modeller av Sierra och Scorpio vilket alla är bakhjulsdrivna. Den ända "lilla" bilen av dessa är ju Sierran om du fortfarande håller dig till små bilar.

Nu borde du ha ett ex antal 100 bilar på blocket att välja på i alla fall.

Ack&Ve
Då är det alltså så att vissa säljare via blocket har lika dålig koll som mig

Känns som att vi nått vägs ände här Jag som trodde varannan småbil var bakhjulsdriven typ.
Citera
2011-11-29, 22:10
Medlem
kleijons avatar
Mercedes B-C klass är oxå framhjulsdrivna.
Citera
2011-11-29, 22:19
Medlem
Citat:
Tittar på flera olika bilar, men det står bara i annonserna om bilen är fyrhjulsdriven.
Jag vill ju ha en "liten" (inte smart) bil typ femsitsig utan bakdörrar.
En bakhjulsdriven med manuell låda.

Finns det någon sida där man kan skriva in sin bilmodell för att få se om den driver fram eller bak?
Känns lite pinsamt att ringa till säljare och fråga
Du varvar motorn sedan lägger du i ettan och kollar vilka hjul det kommer rök ifrån. volvo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in