2011-11-27, 17:10
Medlem
Jag blev bestulen på min peak performance jacka i Helsingborg för en vecka sedan.
Jag betalar en extra allrisk hos Folksam och ringde dom direkt och fick veta att sådana typer av stölder täcks av min försäkring.
Jag har gjort en polisanmälan och fixat en kopia på kvittot.
Nu undrar jag - kommer jag få pengar utbetalt eller ett "tillgodokvitto" hos Stadium där jackan är köpt?
Citera
2011-11-27, 17:36
Medlem
Du får cash - 1500SEK (självrisk).
Citera
2011-11-27, 20:31
Medlem
^MX^s avatar
Lånar tråden lite.

Var på fest igår och lyckades tappa bort glasögonen, har letat som en dåre utan å hitta dom.
Ska man ringa upp försäkringsbolaget och säga att jag tappade bort dom eller ska jag säga att dom är stulna eller kanske att dom har gått sönder.

Vad är bäst? (har folksam hemförsäkring med extra drulle)
Citera
2011-11-27, 21:18
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^MX^
Lånar tråden lite.

Var på fest igår och lyckades tappa bort glasögonen, har letat som en dåre utan å hitta dom.
Ska man ringa upp försäkringsbolaget och säga att jag tappade bort dom eller ska jag säga att dom är stulna eller kanske att dom har gått sönder.

Glasögon för synkorrigering är i likhet med kontanter och en del annat ofta undantagna i försäkringsvillkoren för drulle dvs ej ersättningsbara, kolla upp detta innan du kokar ihop något.
Citera
2011-11-27, 22:02
Medlem
^MX^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Glasögon för synkorrigering är i likhet med kontanter och en del annat ofta undantagna i försäkringsvillkoren för drulle dvs ej ersättningsbara, kolla upp detta innan du kokar ihop något.

Har gjort de och har man tillägget Allrisk så kulle det täcka.
Citera
2011-12-03, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^MX^
Lånar tråden lite.

Säg att dom blev stulna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in