RIP Gary Speed!
Verkade vara ett riktigt superproffs genom hela sin karriär. Han och Giggs är de två som har spelat flest PL-säsonger har jag för mig, han vann även ligan 92 med Leeds.
Väldigt tråkigt, minns honom väl från hans tid i Everton, Leeds och Newcastle när han var som bäst. Undrar vad som fick honom att ta livet av sig, för mycket press som manager för Wales, personliga problem?, vi får väl aldrig veta antar jag, RIP Gary Speed.
9 december 2006 blev Speed, med en match med Bolton mot West Ham United, den första spelaren i Premier Leagues historia att spela 500 matcher.
Spelade matcher : 677
Gjorda mål : 103 Position : Mittfältare
Ingen spelare jag direkt följt men han verkar ha varit en stor lirare. R.I.P!
Så tragiskt! Vila i fred Gary Speed. Från vad man kan läsa så har Bellamy bett om att få stå över dagens match mot City pga detta och vi såg även hans lagkamrat i Newcastle, Shay Given, i tårar innan matchen mot Swansea. Tycker faktiskt den matchen borde ha blivit inställd.
Jag hatar föräldrar som tar livet av sig när de har småbarn. Finns det något mer karaktärslöst?
Håller med, borde ju kräva att han ska lida sig igenom och kämpa för sina barn åtminstone. Finns ju mediciner, psykologer och mycket annat till hjälp. RIP ditt jävla ego. Tyvärr så blir det raka vägen till hell, skulle jag tro. Detta är inget gud uppskattar!
Usch så tragiskt. Definitivt en av mina favoritspelare när jag en gång började intressera mig för fotboll, och en av spelarna som funnits så länge jag kan minnas. Må han vila i frid!