Citat:
Ursprungligen postat av HowlinWolf
Jag gillar också engelsk mat faktiskt. Jag älskar speciellt haggis och alla brittiska korvarna. Afternoon te är mycket gott och mysigt och många engelska marmelader är mycket goda.
Ja, afternoon Tea är mycket gott och trevligt. Det bästa Afternoon Tea jag upplevt var på ett litet hotell i Dartmoor där jag gick in för att fika. Engelsk marmelad håller jag också med om. Riktigt flottiga Fish & Chips ( helst inslagna i tidningspapper, köpta från nån obskyr hål-i-väggen-kiosk ) kan också vara härligt gott...och onyttigt. Annars har jag förträngt det mesta av den mat jag åt i England och Wales. Minns lite scrambled eggs, stekta korvar, trekantigt rostat bröd också...annars är minnet blankt. Vilket nog är lika bra, för engelsk mat i stort är väl ingen höjdare direkt. Snarare känt för att inte vara gott, vara konstig, oaptitlig, ful mm. Engelsk mat som Njurpaj, och flera rätter jag inte minns namnen på är inget jag vill prova igen. Dock är Shepherd´s Pie gott, så det är inte helt kört för engelsk mat.
Men Haggis? Du äter alltså Haggis? Och gillar det! Wow. Du är tuffare än mig, helt klart.
Har bara sett bilder på Haggis och läst receptet. Det verkar rätt frånstötande, tycker jag. Men du som gillar det: hur smakar det? Påminner det om nån smak man som skandinav kan tänkas känna till? Brukar du laga egen Haggis eller köpa färdig?
För er som inte känner till Haggis: gå till denna sida och kolla Haggis under "extreme recept".
www.extremefood.se