2011-11-26, 16:43
Medlem
Traktor-gustavs avatar
http://www.youtube.com/watch?v=frglAnRAnTo

Detta är vad den turkiska median matar sin befolkning med. Inte undra på hur hjärntvättade och ultra-nationalistiska turkarna är. Tänk er en nyhetsankare på SVT säga liknande saker.
Det är så sorgligt att man inte finner ord..

Det här är vardag i Turkiet, dessa videon är bara ett fåtal exempel.

Vad har ni för tankar och funderingar kring detta?
Senast redigerad av Traktor-gustav 2011-11-26 kl. 16:45.
Citera
2011-11-26, 16:50
Medlem
Moroten89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traktor-gustav

Detta är vad den turkiska median matar sin befolkning med. Inte undra på hur hjärntvättade och ultra-nationalistiska turkarna är. Tänk er en nyhetsankare på SVT säga liknande saker.

Jag tycker att Turkarna får skylla sig själva när de lägger ved i hatets eldar hos det kurdiska folket. Man tycker ju att de borde försöka lägga energi på att lösa problemet med Kurderna istället för att sitta och behandla en minoritet inom landets gränser som några bittra fiender som borde försvinna.

Nä fyfan jag har riktigt svårt för Turkiet och Ryssland. Frihet åt Kurdistan!
Citera
2011-11-26, 16:54
Medlem
Traktor-gustavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moroten89
Jag tycker att Turkarna får skylla sig själva när de lägger ved i hatets eldar hos det kurdiska folket. Man tycker ju att de borde försöka lägga energi på att lösa problemet med Kurderna istället för att sitta och behandla en minoritet inom landets gränser som några bittra fiender som borde försvinna.

Håller med dig fullt ut, väl skrivet!
Citera
2011-11-26, 17:02
Medlem
revodnebs avatar
Det är beklämmande när man tänker på att i samma veva så vill Carl Bildt ha med Turkiet i EU.
Citera
2011-11-26, 17:15
Medlem
BaalZeBubs avatar
Så de kastar sten på polisen där precis som här? Kanske man skulle behöva höra liknande förmaningar i en del av våra förorter, där sporten utövas.

För övrigt är ju PKK onda. Visst var det smaklöst att hylla attacken mot dem, men PKK vill ju ingen ha. Allra minst turkiets kurder.
Citera
2011-11-26, 17:23
Medlem
Traktor-gustavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Så de kastar sten på polisen där precis som här? Kanske man skulle behöva höra liknande förmaningar i en del av våra förorter, där sporten utövas.

För övrigt är ju PKK onda. Visst var det smaklöst att hylla attacken mot dem, men PKK vill ju ingen ha. Allra minst turkiets kurder.
PKK har stöd från miljontals kurder så ditt påstående stämmer inte. Nu ska vi inte fortsätta gå off-topic.
Citera
2011-11-26, 17:38
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
PKK har stöd från miljontals kurder så ditt påstående stämmer inte. Nu ska vi inte fortsätta gå off-topic.

Jag vet inte hur off-topic det är.

Se http://sv.wikipedia.org/wiki/PKK
Där får man snarast intrycket att PKK är nästan helt borta idag.

Visst är det osmakligt av turkisk tv att skämta om ett angrepp. Men det rör sig om en terroristorganisation. Jag var själv i medborgarhuset 2 november 1985 - på en annan förenings möte - när en avhoppad PKK:are mördades. Någon som helst berättigande för en sådan organisation kan vi inte ha. Inom hela EU är de stämplade som terrorister. Även i Sverige.
Citera
2011-11-26, 18:21
Medlem
Citat:

Vännen, snälla sluta vinkla. De 2 inslagen i klippet är från Flash TV och ATV. Dessa är INTE statliga kanaler såsom du vill dra paralleller till SVT. Förövrigt har dessa 2 individer och kanaler fått en hel del kritik. Sist men inte minst, hon från ATV kommer antagligen få sparken pga hennes uttalanden. Hon har nämligen fått granskningsnämnden efter sig.
Senast redigerad av Drakjägarn 2011-11-26 kl. 18:23.
Citera
2011-11-26, 18:25
Medlem
Traktor-gustavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Jag vet inte hur off-topic det är.

Se http://sv.wikipedia.org/wiki/PKK
Där får man snarast intrycket att PKK är nästan helt borta idag.

Visst är det osmakligt av turkisk tv att skämta om ett angrepp. Men det rör sig om en terroristorganisation. Jag var själv i medborgarhuset 2 november 1985 - på en annan förenings möte - när en avhoppad PKK:are mördades. Någon som helst berättigande för en sådan organisation kan vi inte ha. Inom hela EU är de stämplade som terrorister. Även i Sverige.

Förlita dig inte på en text från Wikipedia. Jag är väl insatt inom PKK och jag kan säga till dig att PKK idag är starkare och större än någonsin. PKK må vara terrorstämplade av EU och USA, men det är inget deras sympatisörer lägger vikt på med tanke på att stämplingen är baserade på ländernas relationer till Turkiet. Om jag nu kommer ihåg rätt så är PKK inte terrorstämplade av Norge och flera andra länder, inklusive FN.

PKK är svaret på Turkiska statens förtryck. Så länge förtrycket finns så kommer PKK existera. Värt att nämna att PKK haft tiotals ensidiga vapenvilor sedan i slutet av 80-talet och påpekat vikten av att lösa kurdiska frågan fredligt via dialog, men Turkiet har aldrig respekterat det och gång på gång valt att attackera PKK istället. Trots allt detta så är det PKK som blir terrorstämplade av USA och EU år 2001. Komiskt, men det är väl så politik fungerar.

Jag vill avsluta mitt inlägg här och hoppas att vi inte går off-topic mer. Vill du diskutera PKK får du gärna skriva ett PM till mig så kan vi ta det där.

Ha en trevlig kväll!
Citera
2011-11-26, 18:27
Medlem
Traktor-gustavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drakjägarn
Vännen, snälla sluta vinkla. De 2 inslagen i klippet är från Flash TV och ATV. Dessa är INTE statliga kanaler såsom du vill dra paralleller till SVT. Förövrigt har dessa 2 individer och kanaler fått en hel del kritik. Sist men inte minst, hon från ATV kommer antagligen få sparken pga hennes uttalanden. Hon har nämligen fått granskningsnämnden efter sig.
Tack för rättelsen! Även om det inte är statliga TV kanaler så är det sorgligt att sådant förekommer.
Citera
2011-11-26, 18:55
Medlem
geuncle420s avatar
"I seriously doubt the authenticity of the translation in this clip. It smells of manipulation made into propaganda. Lies will get you nowhere."
Citera
2011-11-26, 19:06
Medlem
youmademes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moroten89

Jag försvarar inte på något sätt klippet som är upplagt här, men du verkar uppenbarligen ha en subjektiv bild av det hela. Kurderna är knappast bättre, och enligt mig beter dem sig desto värre. Eller du kanske tycker att dem gör rätt som exempelvis bara för någon månad sedan dödade tiotals oskyldiga turkiska ungdomar för att sedan skylla på att Turkiet svartmålar kurder. Och vill du ha en frihet åt "Kurdistan", så flytta till Irak.
Senast redigerad av youmademe 2011-11-26 kl. 19:08.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in