2011-11-25, 09:54
Medlem
Jag försöker sluta röka, men använder nikotintuggummin, så jag har enbart tuggat dessa en tid. jag har sertralin 100 mg men nu efter rökstoppet så har jag fått ökad ångest. nästan haft panikattacker, trots att jag inte varit nån storrökare. rökt max 5-6 per dag typ. kan man reagera sådär av att sluta röka? har annars inga större abstinensbesvär förutom en del sug efter det, men det har ju funkat bra med nikotintuggummi.
Citera
2011-11-25, 15:40
Medlem
lithionits avatar
ja det är helt normalt att man får massa symptom när man slutar med nikotin; ökad aptit, nedstämdhet, svårigheter med motivation och att fokusera. Men det går över på ett par månader.

Har försökt snusa i några omgångar men det har alltid slutat med att jag börjat igen för jag har mått skit, känt mig apatisk. Men det behöver absolut inte betyda att det blir så i ditt fall iom. att det inte är lika mycket nikotin i cigg och att du rökt såpass få cigg om dagen
Citera
2011-11-25, 20:14
Medlem
brittishmeats avatar
Jag vet inget om kombinationen setralin och sluta röka men när jag slutade röka med hjälp av nikotin piller var jag ingen trevlig person, varken för mig själv eller min omgivning.
Min man är glad att jag inte hade ihjäl honom under den perioden
Så kämpa du på så du slipper gå igenom skiten en gång till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in