Citat:
Ursprungligen postat av tobos
Det blir alltid lite tuffare i en relation om båda mår psykiskt dåligt men det betyder inte att dom inte ska vara tillsammans. Jag tror att två människor med samma diagnos har mycket att ge varandra då de har en djupare förståelse för varandras problematik. Förutsättningen är naturligtvis att båda parter mår relativt bra när de inleder relationer.
Förälskelser brukar lägga sig så jag tycker inte att det är onormalt att man hör av sig mindre, relationen går bara in i en ny fas.
Sen kan det även bero på att någon av parterna är inne i en sämre period och då orkar mani nte höra av sig hela tiden heller.
Tack för ditt svar och bra att du nämnde det jag glömde nämna.
Han är inne i en dålig fas, och mådde väl inte så bra när dom träffades första gången heller egentligen, om jag förstått det rätt.
Det är han som sagt att han inte vill ha förhållande nu, det är också han som inte hör av sig.
Hon tror att han tappat känslorna och mår jätte dåligt, men vill inte höra av sig för hon vet själv hur det är när man är i en sådan period.
Och ja, rent logiskt borde det ju fungera eftersom, som du sa, förstår varandra mycket bättre.
Hon har mått lite bättre någon månad nu, men jag märker att hon börjar komma in i depression igen, och är orolig att hon ska gå ner sig totalt för han inte hör av sig så ofta och dom inte ses så ofta just nu, även om hon är medveten om varför det är så.
Hon är ju trots allt likadan själv, mot mig bland annat.