2011-11-24, 22:54
Medlem
lill-namgrebs avatar
Hej, jag har idag fått mitt efterlängtade ps3. Jag bar ned en tv till mitt rum för att sätta mig ned och spela. Jag startade mitt spel bf3 och upptäckte till min förvåning att upplösningen typ är 240p...

Kan även tillägga att jag ej har införskaffat en HDMI-kabel ännu. Vad kan jag göra för att få bättre bild? Har kollat med kontrollen, men där kan jag bara justera dess bredd och typ. Ex filmtyp, speltyp 16:9 osv.

Tacksam för svar
Citera
2011-11-24, 23:19
Medlem
Vad har du för tv?
Vad för sladd är Ps3 och tv ihopkopplade med?
Citera
2011-11-24, 23:48
Medlem
lill-namgrebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bladmannen
Vad har du för tv?
Vad för sladd är Ps3 och tv ihopkopplade med?

Tack för ditt inlägg.

Jag har en LG, vet inte vilken sort. Det står inte. Den är platt, ca 22'' och inhandlat för något år sedan. Jag har inte en HDMI-kabel så jag kör på den man fick med, dvs gul, röd, vit-grejen.
Citera
2011-11-28, 01:31
Medlem
"gul, röd, vit-grejen" = Komposit

Med en kompositkabel får du endast ut lågupplösta signaler. Det du vill ha är högupplösta signaler.
Spring iväg så fort du kan och köp en HDMI-kabel innan du spelar någonting. Eftersom signalen i en HDMI kabel är digital spelar det ingen roll vilken kabel du köper. Antagligen kommer signalen fram och du får bild, eller så kommer signalen inte fram och du får ingen bild. Finns inget mellanting.

Köp den billigaste HDMI kabeln du hittar.
Citera
2011-12-02, 20:52
Medlem
lill-namgrebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bladmannen
"gul, röd, vit-grejen" = Komposit

Med en kompositkabel får du endast ut lågupplösta signaler. Det du vill ha är högupplösta signaler.
Spring iväg så fort du kan och köp en HDMI-kabel innan du spelar någonting. Eftersom signalen i en HDMI kabel är digital spelar det ingen roll vilken kabel du köper. Antagligen kommer signalen fram och du får bild, eller så kommer signalen inte fram och du får ingen bild. Finns inget mellanting.

Köp den billigaste HDMI kabeln du hittar.

Hejhej igen, jag köpte en! Funkar jättebra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in