Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-11-24, 19:31
Medlem
Polarlights avatar
Jag håller på att bli galen! Jag har en inbyggd mic i datorn som jag absolut inte vill ha.
När jag stoppar i en extern mic i 3,5 mm uttaget så spelar den in på både den micen och den externa vilket gör att ljudet låter totalt skumt.

Har varit inne under ljud ->Mikrofon -> Egenskaper och under information om uttag finns både vänsterpanel (3,5mm) och "ATAPI Internt ATAPI-uttag" men jag hittar ingenstans där man kan inaktivera bara en mic... Jag vill alltså bara ha den externa micen
Är det någon som vet hur man går till väga så vore jag VÄLDIGT tacksam
Citera
2011-11-25, 09:23
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polarlight
...

Start > Kontrollpanelen > Ljud- och ljudenheter. Kolla under "Voice"-tabben om du inte bara kan välja en av mikrofonerna där.

Annars, kolla i Start > Kontrollpanelen > System > Hårdvara > Enhetshanteraren om du inte hittar mikrofonen du vill inaktivera där. Då ska du kunna högerklicka på den och välja "disable".

En tredje grej som kan vara bra att kolla är drivrutiner för mikrofonen. Installera dom, starta om och kolla under Ljud- och ljudenheter igen. Ibland finns det extrafunktioner för att stänga av mikrofonen med drivrutinerna.

Skulle inte det funka, skriv gärna vad du har för dator och operativsystem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in