2005-01-04, 01:44
Medlem
loshkans avatar
Nu tycker jag att Göteborgs uteställen ska få liv i Flashback. Jag har inte särskilt bra koll på Göteborgs uteställen men är mkt intresserad av att få lite koll.

Jag känner till och gillar:

Uppåt/Framåt - man vet aldrig vad som händer

Sticky fingers - alltid ett säkert kort. Kul när det är spelningar

Gump - HOT!
Citera
2005-01-04, 14:30
Medlem
embras avatar
Uppåt framåt 12/1! Inte missa.

Då spelar Johnossi där!
www.johnossi.com
Citera
2005-01-06, 16:59
Medlem
loshkans avatar
Finns det inga fler göteborgare i detta forum eller är det bara två personer som har koll på klubbar i Götet?

Var är ni från Sveriges fram/baksida?
Citera
2005-01-06, 17:05
Medlem
FetFulElaks avatar
Jag hänger frekvent på:

Glam/Rockbaren.. Grymt bra. Alltid. Tyngre musik, man slipper all jävla diskodunk.
Dancin Dingo.. Lite mer avslappnat. Bra avskiljt, så man kan slippa diskodunket.
Till Salu.. Perfekt att värma upp på, bra hamburgare.
BERSåBAR.. Klassiker snart. Trångt, varmt och raggvänligt.

EDIT: Sämsta finns det gott om. Palace, Nivå (blä), de flesta på avenyn faktiskt..
Citera
2005-01-06, 17:14
Medlem
cosmic_dancers avatar
vart ligger uppåt/framåt?
Citera
2005-01-06, 18:18
Medlem
loshkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
vart ligger uppåt/framåt?

Adress:
Uppåt Framåt
Magasinsgatan 3
Göteborg
Citera
2005-01-06, 21:06
Medlem
Sharpshooters avatar
Sticky Fingers
Nefertiti
Pusterviksbaren

Detta är väl helt ok ställen om du vill slippa det som är absolut mainstream men samtidigt vara bland en massa folk och supa till det lite. =) Skall man bara ut och "ta en öl" så spelar det ingen roll vart man går tycker jag så länge de inte har aphög musik eller är fullt med fjortisar eller överförfriskade herrar/damer i den övre åldern.
Citera
2005-01-06, 21:12
Medlem
Konrad Haifas avatar
Okej/rekommenderas:

Nefertiti
Pustervik
Barsidan
Rose&Crown
Dancing Dingo

Vidriga/rekommenderas ej:

Gamle Port
Sense
Kompaniet
Nästan allt på Avenyn
Citera
2005-01-07, 14:56
Medlem
Sture Krügers avatar
Vad är det för stil på Uppåt/framåt? Fjortisar, drägghak ála rockbaren eller vad?

Annars tycker jag som nyinflyttad göteborgare att krogarna är medelmåttiga, vafan går man om man passerat 25 och inte gillar folk med armlösat-shirts och tribalgaddningar?

P.s Jord gillar jag, det är mysigt.
Citera
2005-01-07, 15:50
Medlem
embras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sture Krüger
Vad är det för stil på Uppåt/framåt? Fjortisar, drägghak ála rockbaren eller vad?

Annars tycker jag som nyinflyttad göteborgare att krogarna är medelmåttiga, vafan går man om man passerat 25 och inte gillar folk med armlösat-shirts och tribalgaddningar?

P.s Jord gillar jag, det är mysigt.

Det beror lite på när man är där, det jag gillar med uppåt framåt är att det kan komma överraskningar när man minst anar det. Typ efter soundtracks spelning på storan i höstas så hade de en liten improviserad spelning där. Angenämt.
Men, som sagt, jag kan VERKLIGEN rekommendera er att dra dit den 12 när JOhnossi spelar. Kolla in expressen fredags lista över 18 grejer man inte får missa 2005.
Citera
2005-01-07, 15:52
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av embra
Det beror lite på när man är där, det jag gillar med uppåt framåt är att det kan komma överraskningar när man minst anar det. Typ efter soundtracks spelning på storan i höstas så hade de en liten improviserad spelning där. Angenämt.
Men, som sagt, jag kan VERKLIGEN rekommendera er att dra dit den 12 när JOhnossi spelar. Kolla in expressen fredags lista över 18 grejer man inte får missa 2005.

Det var ett väldigt tjöt! Är du med i bandet eller?
Citera
2005-01-07, 16:11
Medlem
embras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad Haifa
Det var ett väldigt tjöt! Är du med i bandet eller?

Haha, I wish!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in