2011-11-24, 23:24
Medlem
KorvkastarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpedumpe
Det är bra att Ryssland, Kina och även Iran står emot sionisterna som styr USA. Ryssland utgör inget hot mot Sverige eller Europa som många tror, tvärtom är det bra att de patrullerar gränserna mot fientliga folk och nationer.

Men oavsett vilket, så borde sverige ha ett MYCKET MYCKET bättre försvar än idag. Alla nationer som vill överleva msåta ha starka försvar. Att Sverige inte har det beror ju inte på Ryssland utan på sionisterna, som vill köra Sverige i botten.

Sverige borde skaffa sig kärnvapen och göra sig av med sionisterns maktkontroll över Sverige.

Helt rätt!

Sverige skulle kunna skaffa en riktigt bra arme med tanke på att vi har moderna vapen och fordron.
Jag tror att till och med USA skulle frukta den svenska armen om man skulle rusta upp den men som sagt
sveriges regering tror att dom kan lita på EU,Nato och USA men sanningen är att sverige inte skulle ha en suck emot en invaderande fiende vi skulle helt enkelt stå med byxorna nere och börja framåt redo att vi rövknullade...
Citera
2011-11-24, 23:26
Medlem
jacens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qweasd123
Tack, men hur kan det ens vara tillåtet att hota varandra länder på detta sätt? Det är ju samma sak som att jag hotar dig. Tusentals folk dör ju när länder krigar mot varandra!

Hur fan kan det vara acceptabelt för regeringar/länder att bryta mot lagen så jävla hårt?

Jag hatar det här.

Jag vill inte vara nedvärderande alls men hur kan du inte förstå skillnaden? Om du hotar mig och jag tror att det är allvarligt så ringer jag polisen. Vilka ska USA eller Ryssland ringa?

Det är ingen som säger att det är acceptabelt men det finns inget att göra åt det.
Citera
2011-11-24, 23:28
Medlem
KorvkastarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zIk.
Hur tror ni att en konflikt (strid) mellan nato/usa och ryssland skulle påverka Sverige/Europa?

Säger så här blir det krig kommer USA och Nato vilja transportera soldater igenom sverige och in i finland
och förmodligen ha en bas på gotland vilket gör att sverige dras med in i kriget eftersom ryssarna knappast kommer se det som posetivt.

Sen om Ryssland skulle vinna kriget kan du ge dig fan på att sverige får ett helvette.
Citera
2011-11-24, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KorvkastarN
Säger så här blir det krig kommer USA och Nato vilja transportera soldater igenom sverige och in i finland
och förmodligen ha en bas på gotland vilket gör att sverige dras med in i kriget eftersom ryssarna knappast kommer se det som posetivt.

Sen om Ryssland skulle vinna kriget kan du ge dig fan på att sverige får ett helvette.

Och Sverige, som står utanför nato, skulle tillåta detta? Vad skulle hända om Sverige vägrade och vill vara neutrala? Förlåt om jag verkar okunnig, men är inte hemma på det här området alls, tycker dock att det är intressant!
Citera
2011-11-24, 23:33
Medlem
jacens avatar
Citat:
Hur tror ni att en konflikt (strid) mellan nato/usa och ryssland skulle påverka Sverige/Europa?

Strid mellan NATO och Ryssland är typiskt obra. Det är så nära ett tredje världskrig man kan komma. Samtliga medlemmar i NATO måste hjälpa landet som blir anfallet och då har ryssen inget att sätta emot. De är inte WP längre även om de fortfarande har en stor militär så lägger de inte mer pengar på militären än vad t. ex. Tyskland gör.

Ryssland kan inte göra något, därför hade det varit lite "roligt" om de placerat ut medeldistansrobotar på Kuba/Venezuela för det borde vara det bästa sättet att jävlas med USA.

Delar av resterande NATO kan man snart jävlas med på betydligt bättre sätt http://en.wikipedia.org/wiki/Nord_Stream. Tryck på knappen "av" mitt i vintern så är det inte så kul i Tyskland längre.
Senast redigerad av jacen 2011-11-24 kl. 23:37.
Citera
2011-11-24, 23:35
Medlem
Citat:
Och Sverige, som står utanför nato, skulle tillåta detta? Vad skulle hända om Sverige vägrade och vill vara neutrala? Förlåt om jag verkar okunnig, men är inte hemma på det här området alls, tycker dock att det är intressant!

Grejen den är ju att Sverige står inte utanför NATO visst officiellt på papper så är vi inte medlemmar. Men det är vi. Och om vi säger att vi hade vägrat så tror jag att dom bara hade marscherat på, vi kan inte direkt stoppa dom.
Citera
2011-11-24, 23:37
Medlem
Fan väntas ett tredje världskrig? Tycker det har varit mycket snack om kapprustning och brist på resurser och masssa annat skit på senaste tiden.

Att USA vill ha antimissilsystem i Europa är ju jävligt smart eftersom då slipper dom väl få sönderskjutna stridsspetsar störtandes i deras egna land. (Har ingen anning om hur antimissilsystem fungerar lol).
Citera
2011-11-24, 23:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av otdasdolc
Fan väntas ett tredje världskrig? Tycker det har varit mycket snack om kapprustning och brist på resurser och masssa annat skit på senaste tiden.

Att USA vill ha antimissilsystem i Europa är ju jävligt smart eftersom då slipper dom väl få sönderskjutna stridsspetsar störtandes i deras egna land. (Har ingen anning om hur antimissilsystem fungerar lol).

Du har en poäng där.
Är man villig att agera missil sköljd so fine. Helt i riktlinje med demokrati så att säga.
Citera
2011-11-24, 23:42
Medlem
KorvkastarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otdasdolc

Tycker att det är nått konstigt med att dom vill dra up det i europa med tanke på att dom har gått om det i USA kanske har dom nån plan för europa :P
Citera
2011-11-24, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KorvkastarN
Men du tror inte att sverige ger efter?

Jag menar kolla vad sverige gjorde när hitler ville andvända sveriges järnvägar dom fick green card snabbare än du kokar snabb makaroner.

Jo det är mycket möjligt att det skulle bli så. Något som skulle vara intressant att höra är hur våra politiker i riksdan ser på detta, tror dock inte att man skulle kunna få några konkreta svar.
Citera
Medlem
Helt jävla rätt av Ryssland ! Inte fan ska Ryssland sitta och ta skit av USA och NATO? Klart som fan att Ryssland också kommer att rusta upp och försvara sig mot potentiella hot, äckel europa som fortsätter att rövslicka USA...

Önskar verkligen att Ryssland så småningom börjar sätta missiler på Kuba, USA ska inte oroa sig, det e ju inte på deras mark!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
That's my Russia!!!

:P

off topic ; Ironiskt att det var en marin som sa det där.

on topic ; för att upprätthålla den låga nivån som dominerar här , onödigt för nato att slösa pengar på något sådant , ryssland har snart supit sönder sig tillbaka till stenåldern och är nog inget större hot eller land att räkna med i framtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in