2011-11-23, 23:32
Medlem
Har en liten planta på några veckor gammal. Kommer folk till lägenheten snart och då kommer jag bli tvungen att släcka ner min garderob i ca 8timmar. Plantan är en sådan som ska ha ljus 24/7 hela tiden. Den kräver alltså inget tidsbyte. Undrar hur detta kommer påverka den?

Vill inte skada den men måste stänga av, inget val.

Här är den, prickarna på den är sprutat vatten som blev gula av reflektion från lyset. Den är frisk:
http://img703.imageshack.us/img703/8006/dsc00078j.jpg
Citera
2011-11-23, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av temporary13
Har en liten planta på några veckor gammal. Kommer folk till lägenheten snart och då kommer jag bli tvungen att släcka ner min garderob i ca 8timmar. Plantan är en sådan som ska ha ljus 24/7 hela tiden. Den kräver alltså inget tidsbyte. Undrar hur detta kommer påverka den?

Vill inte skada den men måste stänga av, inget val.

ett enstaka tillfälle i vegg kommer inte göra någon skillnad.

Du bör dock tänka om din odlingslösning om du måste släcka ner varje gång du får besök

såg även ut som att du hade en till mindre i samma kruka, sätt den i en egen kruka vet jag så den får det utrymme den förtjänar.
Citera
2011-11-23, 23:36
Medlem
Är inte besök, har haft det flera gånger. En annan anledning som jag inte vill gå in på och som jag inte kan göra något åt. Men skönt att höra att det inte gör något.

Skulle det fortfarande vara lugnt om det var 24timmar? Bara nyfiken på att veta.
Citera
2011-11-23, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av temporary13
Är inte besök, har haft det flera gånger. En annan anledning som jag inte vill gå in på och som jag inte kan göra något åt.

Okej, då förstår jag

Ett enstaka tillfälle ska iaf inte spela någon roll så det är ingen fara.

Edit: 24 timmar vid ett tillfälle är rätt chill det också.
Citera
2011-11-23, 23:40
Medlem
Har tänkt att döda den lille plantan. Det var ett expriment jag gjorde. La i två frön i vatten. Tog det ena till min riktiga planta. Det andra lät jag ligga kvar 2 dar extra. Sedan bröt jag av svansen för att se om fröt skulle dö. Men den klarade sig lika bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in