Citat:
Ursprungligen postat av
jonniebravo
Tack! Då verkar det som att det sitter en magnetkoppling på denna bilen ändå, och i så fall borde ju hjulet frisläppa emellanåt. Det finns inget direkt elanslutning fram till själva hjulet utan det sitter en elanslutning i bakre delen av kompressorn, kan den styra magnetkopplingen tros?
Det måste den ju göra om man tänker logiskt. Någon form av ström aktiverar ju magneten, och strömmen går naturligtvis genom anslutningen. Exakt hur det är kopplat INUTI kompressorn och tillhörande styrsystem i resten av bilen är en knepigare fråga... Men om jag förstått saken rätt (återigen, jag kan egentligen ingenting om AC:er, men jag kan googla...

) så är ju problemet att AC:n går hela tiden och det innebär att det kan vara lite vad som helst som är fel. Hade den inte gått kunde man ju fundera om magnetkopplingen eller strömmen till den vore paj.
Apropå googla, så sitter jag för det här ändamålet och läser i den här tråden:
https://www.maskinisten.net/viewtopic.php?t=24640&highlight= Där ser man elanslutningen till magneten på bilderna i TS:en.
Är bara halvvägs, men man blir ju bara stärkt i sin övertygelse att man ska ge fan i att skruva på AC-system och istället för en gångs skull kunna glädjas åt att vi lever i ett land där AC egentligen bara behövs ett par dagar i Juli och Augusti.....