2011-11-23, 20:55
Medlem
Falconbacks avatar
Hejsan!

Är ju jul snart, och jag hade då ingen aning om vad jag skulle "önska" mig av alla, blir ju så himla trist om alla att ge mig en förbannad vattenkokare eller nåt annat dumt för att dom inte vet vad dom ska köpa..

Så jag tänkte att det aldrig skulle sitta fel med en fin stiftpenna med fina stift. Har alltid kört med billiga skitpennor, så jag tänkte ändra lite på det.

Och här sitter jag i kvalet och valet mellan http://www.penstore.se/art/pentel-graphgear-500-stiftpenna och http://www.penstore.se/art/pentel-graphgear-1000-stiftpenna-1

Graphgear 1000 är ju helt klart snyggare, helt gjort i metall istället för att ha en del plast i sig som 500 har, men annars? Spelar det någon roll egentligen om det är lite plast eller om det är helt i metall?

Ska köra på 0,5 vilket fall som helst. Brukar köra på 0,7 , men 0,5 skriver man snyggare med såklart.

Skriver varje dag (student)

Min fader är tokig i att allt ska vara rättvist, så han ger mig max en femhundring. Kostar det sen mindre än det så får jag pengarna som blir över i kontant, så jag skulle ju tjäna en vattenkokare på att välja den billigare (Graphgear 500).

Denna tråd skulle ju kunna legat i "märkespennor" tråden, om det nu ens räknas som en märkespenna.. Men det känns som att man inte alls får lika många och snabba svar då.
Citera
2011-11-24, 23:07
Medlem
Falconbacks avatar
Äh, eftersom man ändå ska en bra penna, så kan man ju lika gärna ta den som är snäppet bättre än den som är snäppet sämre. Så jag kör på Graphgear 1000
Citera
2012-05-14, 16:47
Medlem
Random-Walks avatar
Är du nöjd med din penna?
Jag äger en Graphgear 500 men den börjar bli lite sliten (sitter och tuggar på den när jag inte vet hur jag ska lösa min matteuppgift ).
Är sjukt nöjd med den för övrigt. Varifrån köpte du din Graphgear 1000?
Citera
2012-06-20, 14:04
Medlem
Falconbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Random-Walk
Är du nöjd med din penna?
Jag äger en Graphgear 500 men den börjar bli lite sliten (sitter och tuggar på den när jag inte vet hur jag ska lösa min matteuppgift ).
Är sjukt nöjd med den för övrigt. Varifrån köpte du din Graphgear 1000?

Bumpar visserligen en gammal tråd, men skitesamma.

Jag är mycket nöjd med denna penna! Den har gått ner i golvet några gånger när spetsen var ute, vilket gjorde metallstycket där fram lite snett. Det gick dock att böja tillbaka med lite försiktighet även om den är någon tiondels millimeter sned. Har i princip aldrig varit med om att stiften åker ur som på billigare pennor och den är makalöst bekväm att hålla i. Den funkar kort och gott, vad mer kan man begära av en penna vet jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in