2011-11-23, 16:30
Medlem
popeondopes avatar
Jag har genom åren märkt att invandrare luktar, vissa luktar turksvett andra luktar billig parfym.

Varför väljer de att lukta så? Är det ett kulturellt fenomen? Ogillar de att tvätta sig? Varför vill invandrare hälla en halv flaska billig parfym över sig? Anser ni invandrare att man blir mer attraktiv om man har en stark odör? Är det ett parningsbeteende i deras hemländer där honorna väljer hannar efter starkast doft?

Jag minns när jag gick i högstadiet och man öppnade ett klassrum där folk hade suttit ett tag. Lukten välde ut i korridoren.
Senast redigerad av popeondope 2011-11-23 kl. 16:34.
Citera
2011-11-23, 16:32
Medlem
RutSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popeondope
Jag har genom åren märkt att invandrare luktar, vissa luktar turksvett andra luktar billig parfym.

Det man inte har försöker man likna så bra man kan. Naturlig attraktiv lukt är ibland ( ) inte så vanligt
Citera
2011-11-23, 16:34
Bannlyst
Tror det handlar om att de är notoriska brukare av axx.
Citera
2011-11-23, 16:35
Medlem
souvlaki6s avatar
Det finns en enkel regel angaende manniskor och lukt:

Mycket lukt = ociviliserad
Exempel: turkar (parfym i overflod), indier (curry och svett), somalier (negersvett)

Lite lukt = civiliserad
Exempel: svenskar, japaner (luktar ingenting)
Citera
2011-11-23, 16:37
Medlem
Carl Serungs avatar
Jag tycker att negrer av någon märklig anledning luktar häst?
Ni vet den där vedervärdiga stanken som inte riktigt går att förklara.
Citera
2011-11-23, 17:14
Medlem
CokaColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Jag tycker att negrer av någon märklig anledning luktar häst?
Ni vet den där vedervärdiga stanken som inte riktigt går att förklara.

"hästlukten" som du nämner och som vi alla känner till härstammar ifrån en krydda som man av somalisk tradition lägger i sängkläderna. Det är inte konstigt att somalierna luktar "somalie" efter som dom sover i dofterna hela natten.

Kommer förövrigt inte ihåg va just denna krydda heter.

En vän som reste i Somalia kom hem med en påse med denna krydda nämligen. När jag luktade på den blev jag heeelt chockad och därav kom förklaringen med sängkläderna. Så nu vet ni
Citera
2011-11-23, 17:27
Medlem
Excultums avatar
Negrer och araber luktar alltid skit, alltid. Inte bara av svett och missbruk av billigt rakvatten utan även p.g.a. att de har en annan fysiologi än oss, vilket orsakar en annorlunda doft jämfört med vita.

Det finns individuella dofter så väl som rasligt betingade sådana.
Citera
2011-11-23, 17:36
Bannlyst
Invandrarna verkar alla föredra ''raggar-dusch'' före att duscha på riktigt.

Raggar-dusch innebär att man använder parfym för att få bort svettlukten istället för att duscha på riktigt.
Citera
2011-11-23, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av souvlaki6
Det finns en enkel regel angaende manniskor och lukt:

Mycket lukt = ociviliserad
Exempel: turkar (parfym i overflod), indier (curry och svett), somalier (negersvett)

Lite lukt = civiliserad
Exempel: svenskar, japaner (luktar ingenting)

Lite lukt? finns inget värre än en svensk(oftast) som sätter sig bredvid en på bussen och luktar pungsvett....

det är individuellt och har inget med folkslag att göra. Vad fånigt att man ens ska behöva påpeka det...

Och vad är grejen med flashbackare och japaner?
Citera
2011-11-23, 18:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KingFlow
Lite lukt? finns inget värre än en svensk(oftast) som sätter sig bredvid en på bussen och luktar pungsvett....

det är individuellt och har inget med folkslag att göra. Vad fånigt att man ens ska behöva påpeka det...

Vilken verklighet lever du i? Det stinker ju bajs och annat om varannan neger och blatte man går förbi på staden.
Citera
2011-11-23, 18:12
Medlem
Buttersss avatar
Alla människor luktar både det ena och det andra, civiliserat eller ej. Vi har luktat på varandra i princip sedan vi föddes, från dagis och uppåt. Ser man människor som djur (vilket vi är "i grund och botten" även om vi är i många fall extremt intelligenta och självklart vice versa) så luktar vi om personen inte kommer från landet. Självklart är det inget vi tänker på så, utan då blir det dessa trådar och vi tycker dem luktar konstigt. Absolut inget märkligt, vi har olika gener och ursprung, vissa människoraser luktar värre än andra, och de tycker säkert vi luktar minst lika konstigt

Citat:
Ursprungligen postat av KingFlow

(ja, kanske tillochmed pungsvett då, men tro fan att majoriteten av "er" luktar djävulskt fruktansvärt)

Nu är jag ingen rasbiolog eller luktvetare, men jag ser det som logiskt och kall fakta om man ska se det ur en ateistisk synvinkel.
Senast redigerad av Butterss 2011-11-23 kl. 18:16.
Citera
2011-11-23, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butterss
Nu är jag ingen rasbiolog eller luktvetare, men jag ser det som logiskt och kall fakta om man ska se det ur en ateistisk synvinkel.

vafan har ateism med det här att göra?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in