2011-11-23, 14:49
Medlem
Crawonds avatar
Jag vet att det finns 1 miljon liknande trådar men ingen som är just som denna eftersom jag inte ens kommer in på datorn!

Jag har då en skol dator hemma som jag inte ens kan logga in på, står: "Det finns för närvarande inte några inloggningsservrar tillgängliga som kan hantera inloggningsbegäran."

Har kört en CD skiva med OPHcrack och lite annan skit abra för att försöka komma in på datorn men inget funkar.

Går det formatera datorn på något sätt utan att komma in på den för att få kontroll så man kan börja använda den och börja ladda ner saker till den osv osv osv...

Hur gör jag för att fixa detta? Går det fixa detta?

PS, hade jag kunnat sånt här hade jag inte frågat Tacksam för all info/tips och hjälp!
Senast redigerad av Crawond 2011-11-23 kl. 14:52.
Citera
2011-11-23, 15:04
Medlem
Du får väl prata med skolans IT-ansvarige...
Citera
2011-11-23, 19:36
Medlem
cannaBes avatar
Din dator har tappat kontakt med skolans domän och därför behöver du egentligen lämna in den till IT-avdelningen.

Du kan ju testa om ditt konto funkar att använda för att logga in lokalt på datorn. På inloggningsskärmen kan du ändra domän, om du inte vet hur man gör så finns det en knapp att trycka på under "Domän" där det står "Hur byter jag domän?". Annars kan du göra detta direkt i rutan där ditt användarnamn står, då behöver du veta vad din dator heter och skriva datornamnet\användarnamn och sen lösenord.

Om det inte funkar så får du försöka boota datorn med någon usb-XP och ta reda på adminlösen, eller lämna in den på skolan imorgon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in