Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-11-23, 09:42
Medlem
partybaeverns avatar
Hej,

Mitt tangentbord skriver fel tecken. Tex när jag trycker på ''u'' blir det ''h67u'' eller ''g'' blir ''g54r''. Har rätt språk inställt. Använder för tillfället On-Screen Keyboard för att kunna skriva eftersom jag har en laptop.

Har läst om inställningar om språk och tangentbord men har inte funnit någon lösning. Vill helst undvika att köpa ett fristående tangentbord då jag befarar ett fel hårdvaran.

Är det någon som varit med om detta problemet eller har något tips på lösningen? Är tacksam för svar.

För övrigt så fungerar några bokstäver som kommandon i program och websidor.
Citera
2011-11-23, 09:49
Medlem
majorlazerrs avatar
Starta om?
Citera
2011-11-23, 09:54
Medlem
partybaeverns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majorlazerr
Starta om?

Tack för tipset, men har redan gjort det utan något positivt resultat.
Citera
2011-11-23, 10:14
Medlem
bugulus avatar
http://www.computeractive.co.uk/ca/pc-help/2029312/keyboard-display-wrong-characters-screen

Enkelt sätt är att stoppa in ett usb tangentbord och se om du får samma problem.

http://www.geekstogo.com/forum/topic/91316-keyboard-displays-wrong-keys/

Kanske kan hjälpa också.. om du har en FN tangent dvs.
Senast redigerad av bugulu 2011-11-23 kl. 10:16.
Citera
2011-11-23, 10:16
Medlem
är det bara med "u" och "g" eller är det alla ?

Kan vara nån lame trojan, scanna datan
Citera
2011-11-23, 10:17
Medlem
DesktopZquaress avatar
Jag hade ett liknande (samma?) problem för någon dag sedan... Visade sig vara så att eftersom det inte finns någon numpad, eller va det heter låg dessa siffror och tecken på bokstäver... Felet var helt sonika att jag råkat trycka in numlock.

Fan va dum man kände sig sen då jag suttit på obskyra forum och laddat ner skumma zipfiler...
Citera
2011-11-23, 10:40
Medlem
partybaeverns avatar
Hej igen,

Tack för era svar men hade ej någon trojan, gjorde som guiden men det hjälpte inte.

Försökt med fn+sys rq och fn+num lock men hjälpte inte heller.

Och det är ung hälften av tangenterna sonm bytt funktion.
Citera
2011-11-23, 19:41
Medlem
cannaBes avatar
Det låter ju onekligen som att du har aktiverat knapparnas extrafunktioner. Säker att du har kollat allt? Titta på FN-knappen, den har alltid en speciell stil - det kan vara en fyrkant runt texten eller så kan texten vara i en annan färg än de andra tangenterna. Sen tittar du på den översta raden av tangenterna och försöker hitta tangenter som har samma stil som FN-knappen. Testa att trycka på dem en och en tills du hittar knappen som ställt till det.

Om detta ändå inte hjälper så får du väl testa att installera om Windows
Citera
2011-11-23, 23:09
Medlem
Kaustis avatar
Det låter ju uppenbarligen som ett hårdvarufel. Har du nån modern mobiltelefon? Koppla upp den via bluetooth/WLAN mot datorn (lägg upp telefonmodellen så kan vi nog leta fram exempel på program som hjälper dig) så kan du prova att skriva från mobilens tangentbord får du se om du får samma fel där. Eller om du har en annan dator kan du köra remote desktop till den här som krånglar och göra samma sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in