2011-11-23, 03:28
Medlem
Akutbehov av dator. Mitt första köp på avbetalning någonsin.

Vad bör jag tänka på och vilka fällor ska jag undvika?
Citera
2011-11-23, 03:48
Medlem
koppen89s avatar
Man ska inte köpa saker man inte har råd med!
Citera
2011-11-23, 03:52
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solarisX

Kolla med din bank först av alla, allehanda skumrask-kreditbolag har garanterat sämre villkor än banken, såvida du inte hittar en räntefri kredit (läs igenom ordentligt bara, och kolla ev. uppläggningskostnader, och "försäkringar").

Dessutom har du bättre utgångsläge om du har cash i handen, dvs. banklånade pengar, för att pruta.

Tänk på att du oftast kan få mellan 3-5 procent rabatt i apple-butiker, men du måste fråga efter det, och stå på dig lite...
Citera
2011-11-23, 04:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
Kolla med din bank först av alla, allehanda skumrask-kreditbolag har garanterat sämre villkor än banken, såvida du inte hittar en räntefri kredit (läs igenom ordentligt bara, och kolla ev. uppläggningskostnader, och "försäkringar").

Dessutom har du bättre utgångsläge om du har cash i handen, dvs. banklånade pengar, för att pruta.

Tänk på att du oftast kan få mellan 3-5 procent rabatt i apple-butiker, men du måste fråga efter det, och stå på dig lite...

Ska prata med min bank.

Har endast tillgång till expert och en del andra mindre el-butiker. Har redan försökt beställa från apples hemsida men kreditbolaget ville inte bevilja mig ett lån då jag var studerande.
Citera
2011-11-23, 05:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solarisX

Det viktiga med alla lån och avbetalningar är att du betalar för något du fortfarande har. Att betala tillbaka på något som inte längre har något värde är outhärdligt. Med andra ord välj en kort avbetalningstid, max 2 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in