2011-11-23, 01:30
Medlem
Tjenare!

Ska dra till Asien om två månader (ska vara borta 2 månader)och tänkte att innan dess kan det vara bra att bli av med lite extra fett/bygga lite muskler iaf!

Är helt rookie, endast tränat gym med kompisar ett par gånger förut, aldrig jag eget kort.
Har dock bra fysik, är en sån person som alltid kallats smal/atletiskt byggd, är bredaxlad och ja... Rätt smal, börjar väl förlora lite av den smalheten nu och därför jag vill förändra!

Är 19 år, 180 lång och väger 82kg.

Är väl mest intresserad av att bli lite mera slimmad(tänk simmarkropp), stora muskler lockar inte så mycket, vill hellre fixa figuren lite bara, få tbks "sexpacket" man hade tidigare!

Äter nyttigt och bra, kanske lite väl mycket sött men kan dra ner på det. Alla i familjen är smala/nyttiga av sig så kost blir nog inget problem!

Bor i Sollentuna, Stockholm, finns en hel del gym här vet dock inte vad jag ska satsa på, vill ju kunna frysa kortet när jag åker bort ifall man bara kan köpa årskort!

Någon av er biffar som hänger i denna forumdel som kan hjälpa mig?

Tack!
Citera
2011-11-23, 01:56
Medlem
Finns väl inget du kan göra på 2 månader mer än att banta och träna för volym. Inte för att du kommer bygga någon muskelmassa, men dina muskler kommer iaf vara lite mer pumpade. Dock försvinner det nog rätt fort om du inte fortsätter att träna lika aktivt.
Citera
2011-11-23, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Finns väl inget du kan göra på 2 månader mer än att banta och träna för volym. Inte för att du kommer bygga någon muskelmassa, men dina muskler kommer iaf vara lite mer pumpade. Dock försvinner det nog rätt fort om du inte fortsätter att träna lika aktivt.

Ja jag vet/förstått det, känner dock att jag ändå vill ta tag i det.
Vad skulle du föreslå att jag gör?
Vad för bantningsteknik? Har redan dragit ner på alkoholen rätt rejält samt snacks etc
Citera
2011-11-23, 02:23
Medlem
folwaleYs avatar
aldrig gymmat, 180 lång, 82 kilo men ändå "rätt smal"... ladda upp lite bilder, nyfiken på att se hur detta går ihop :P
Citera
2011-11-23, 02:34
Medlem
Alcohol och snacks gör ingen större skillnad över 2 månader om du inte äter stora mängder. Men jag orkar inte gå in på vad stora mängder innebär just nu.

Om jag varit du hade jag redan imorgon lagt mig på 1000 kalorier om dagen. Kollat mig i spegeln och även tagit en bild. Kört på det en hel månad utan att fuska med kosten. Sen tagit en ny bild och kollat hur resultatet blev och utvärdera.

Det gör inget om du skulle äta runt 2500 kalorier en dag, då jag uppskattar att det innebär att du hamnar på balans och varken går upp eller ner den dagen. Man behöver ju unna sig sådana dagar också för att orka med. : )

Ang träningen tycker jag du ska lyfta vikter. 15-20 x 3 på varje övning och runt 3 övningar per muskelgrupp. Köra hela kroppen två gånger i veckan. Gå inte ut och kör få reps direkt i början, utan med 15-20 reps så blir det att du får köra lite lättare vikter. Sen efter en månad kan du börja med 3 x 8 på övingarna istället. Men jag råder dig att läsa på hur man ska träna som nybörjare och även scheman med mera. Jag ville mest bara ge dig lite vägledning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in