2011-11-22, 22:48
Medlem
Man ska väl egentligen "aldrig" dricka alkohol när man äter medicin, men när jag åt Sertralin sa min läkare att man skulle ta det försiktigt med alkoholen, men att det väl inte var så farligt att dricka "någon gång".

Men hur är det med Cymbalta och alkohol? Jag dricker rätt sällan, högst en gång per månad och det brukar inte bli så många öl. Men vid nyår eller liknande kan det ju bli mer.
Vad gäller?
Tänker mer så inte alkoholen sabbar "kuren", ifall jag får ångest eller så efteråt skulle nästan vara bra, eftersom problemet jag har nu är att jag är mer eller mindre känslolös istället...

Äter 60 mg och har gjort det i snart en månad.
Citera
2011-11-23, 18:18
Medlem
lithionits avatar
om du bara dricker då och då ska det inte vara nån större fara. Cymbalta kan försämra levervärdena men sålänge du inte dricker dagligen är det högst sannolikt inga problem

Testa och drick försiktigt, det är farligt om man super sig halvt medvetslös ihop med sederande mediciner som cymbalta, kan leda till djup medvetslöshet och i allra värsta fall att man slutar andas. (men då krävs det att man har 3-4 promille) ville inte skrämma dig, men man får ha det i åtanke så man inte råkar ut för en olycka.

Fast å andra sida finns det jättemånga här som äter en 5-6 mediciner och inte har några problem med att dricka alkohol så det är individuellt. Jag tar cipralex, lamotrigin, mirtazapin och blir inte mer full än vanligt (fast jag har å andra sidan väldigt hög alkoholtolerans)
Citera
2011-11-24, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lithionit
om du bara dricker då och då ska det inte vara nån större fara. Cymbalta kan försämra levervärdena men sålänge du inte dricker dagligen är det högst sannolikt inga problem

Testa och drick försiktigt, det är farligt om man super sig halvt medvetslös ihop med sederande mediciner som cymbalta, kan leda till djup medvetslöshet och i allra värsta fall att man slutar andas. (men då krävs det att man har 3-4 promille) ville inte skrämma dig, men man får ha det i åtanke så man inte råkar ut för en olycka.

Fast å andra sida finns det jättemånga här som äter en 5-6 mediciner och inte har några problem med att dricka alkohol så det är individuellt. Jag tar cipralex, lamotrigin, mirtazapin och blir inte mer full än vanligt (fast jag har å andra sidan väldigt hög alkoholtolerans)

Tack, då är det inga problem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in