Citat:
Ursprungligen postat av Moordred
Nu är du bara löjlig. Jag förstår att du inte sitter i någon beslutande position själv eftersom du inte verkar begripa vikten av att följa avtal man skrivit under.
Men om du nu är sa fast övertygad om att ett paskrivet avtal är ett paskrivet avtal och att det är fullständigt omöjligt att ta sig ur det, varför sitter du da och tjatar om alternativ?
Att saker och ting förändras händer titt som tätt, och skulle man föra diskussioner sa finns faktiskt möjligheten att man skulle kunna köpa sig ur det man lovat att genomföra. Detta skulle dessutom kunna visa sig vara bättre än att bara sitta där pa arslet som en annan ryggradslös vekling och sucka uppgivet om att man minsann skrivit under.
Citat:
Du kan se mig som en person som köpte aktier i ICA två år innan det blev lag på att handla där eftersom konsum ansågs ha uran i frysrummet.
Ja, eller en person som försvarade apartheidregimen i Sydafrika eftersom att det minsann var rätt och riktigt enligt papprena.
Citat:
Jag ignorerar det där om ineffektiv och att vi måste bygga vindkraftverk eftersom det är helt beroende på var verket står och att vi faktiskt inte alls "måste" bygga vindkraftverk. Men du undviker fortfarande kärnfrågan. Vad det handlade om var huruvida det blev problem i elnätet. Att äpplen är godare än päron hör liksom inte hit. Så jag tolkar det som att du inser att jag har rätt.
Du vill alltsa inte bygga vindkraftverk?
Citat:
Nu blandar du in äpplen och päron igen. Håll dig till vad vi diskuterar så kan du ta det där med snuset i någon annan tråd.
Det är ju precis samma sak. Det är ett undertecknat internationellt avtal som svenska politiker kämpar mot. Kan du förklara pa vilket sätt det skulle vara annorlunda?
Citat:
Förstår du verkligen inte att fram till den tidpunkten då vi faktiskt "säger upp" avtalet så är vi också bundna till de regler som följer? När/om det sker så förändras situationen helt givetvis, men vi kan inte resonera kring ett scenario som inte existerar och kanske (troligtvis) aldrig kommer ske?
Hur ska det nagonsin kunna ske om man inte ens kan tänka sig ett scenario där man överhuvudtaget diskuterar att komma ur avtalet?
Citat:
Du kan inte blunda för vad som hänt de senaste fyra åren. Frågan är alltså, vad vi skulle byggt istället för vindkraft. Inte huruvida vi skulle bygga ut den förnyelsebara energin eller inte eftersom det är en helt annan och irrelevant diskussion. Det har redan skett!, det sker just nu! Det är inte längre en fråga om vi borde eller inte. Frågan gäller vad vi skulle ha satsat på om vi inte byggt vindkraft.
Turbinjävlarna står ju redan där!
Det är alltsa omöjligt att tänka sig ett scenario där man stannar upp? Herregud... Att nagon är menlös i verkligheten är en sak, men att inte ens kunna tänka sig ett scenario där man gör nagonting annat än att sparka i gruset med händerna i fickorna är fan pinsamt.