Citat:
Nej, det du berättar däremot är att du har en extrem förmåga inte hålla dig till sak utan fantiserar ihop halmgubbar.
Citat:
Så är det väl inte riktigt. Utan det byggs inte när SvK inte kan tillhandahålla en anslutningspunkt i rimlig närhet.För kärnkraften har skattebetalarna däremot subventionerat anslutningspunkt utanför dörren.
Citat:
Nej, det är inte skattebetalarna som är de som investerar i vindkraftverken.Du har ingen ordning alls i din hjärna.
Men du berättar en sak här att ta fasta på. Och det är att det är väldigt lönsamt med vindkraft eftersom riskkapitalbolag är inblandade.
De engagerar sig inte utan att det finns betydande vinster att hämta.
Citat:
Vet inte vilka dessa NI är som du ser syner om.Men jag är iaf positiv till privata skolor och vinster.
Citat:
Det är väl positivt med vinster även i utlandet. Jag ser inget negativt med det. Bara att investera i det då.Men det med "hälla ut pengar" vet jag inte vad det är. Låter som bidrag. Bostadsbidrag, garantipension, akassa mm. Vi kanske kan vara överens om att ta bort sådant?
Ingen elproduktion bör subventioneras med skattepengar.
Sedan får man ju ha klart för sig att en skattereduktion är ingen subvention. Skattereduktion innebär bara att de inblandade företagen plundras mindre.