Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-11-22, 17:30
  #1
Medlem
Yeahbitchs avatar
Ni förstår nog från rubriken. Finns den någon åldersgräns på hur gammal man får vara för att gå på College eller Universitet i USA eller är det som i Sverige?
Har funderat på att sticka iväg men är väldigt osäker på grund av andra saker här hemma, så jag undrar hur bråttom det är (är 20 år).
Citera
2011-11-22, 17:45
  #2
Medlem
Twoswordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yeahbitch
Ni förstår nog från rubriken. Finns den någon åldersgräns på hur gammal man får vara för att gå på College eller Universitet i USA eller är det som i Sverige?
Har funderat på att sticka iväg men är väldigt osäker på grund av andra saker här hemma, så jag undrar hur bråttom det är (är 20 år).

Nej, ingen aldersgrans.
Citera
2011-11-22, 20:09
  #3
Medlem
Lecapitaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yeahbitch
Ni förstår nog från rubriken. Finns den någon åldersgräns på hur gammal man får vara för att gå på College eller Universitet i USA eller är det som i Sverige?
Har funderat på att sticka iväg men är väldigt osäker på grund av andra saker här hemma, så jag undrar hur bråttom det är (är 20 år).
Har hört amerikaner som är 24-25 innan dem påbörjar sina universitets studier, så bråttom är det inte.
Citera
2011-11-22, 20:42
  #4
Medlem
encephalizations avatar
Ar pa ett storre amerikanskt universitet och i en av klasserna jag TA:r for sa finns det ett par studenter som ar 30+ iallafall sa du behover inte oroa dig.
Citera
2011-11-23, 22:42
  #5
Medlem
Twoswordss avatar
For att vara mer specifik; den yngsta studenten jag traffat som har pluggat pa college har varit 18, den aldsta 65.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback