2020-09-18, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Jag gjorde det, och är helt ställt. Var i helvete fick hon de pengarna från?
Ja var? Varifrån kom Monas plötsliga kampsportsintresse? Kampsporten är väl inte en kriminell plattform?
Citera
2020-09-18, 23:10
Medlem
Citat:
Någon annan som tänker på ett ännu mer berömt citat?

"I'm not a crook!"

Lyssna på dem!

Nixon
https://m.youtube.com/watch?v=sh163n1lJ4M

Mona
https://m.youtube.com/watch?v=JdYWok4lQvc
Citera
2020-09-18, 23:12
Medlem
fyllds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Ja var? Varifrån kom Monas plötsliga kampsportsintresse? Kampsporten är väl inte en kriminell plattform?
Hatet mot Måna har inte ebbat ut. Nu när hon krattar manegen för en come-back vill hon väl visa att hon inte blir lätt att tas med utan labbe.

Fast kronofogden brukar inte slåss med sina gäldenärer.
Citera
2020-09-18, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fylld
Hatet mot Måna har inte ebbat ut. Nu när hon krattar manegen för en come-back vill hon väl visa att hon inte blir lätt att tas med utan labbe.

Fast kronofogden brukar inte slåss med sina gäldenärer.
Den som vet kan se. Kamsporten genomsyras av kriminalitet och kontakter med organiserad brottslighet.
Citera
2020-09-18, 23:32
Medlem
alicewonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoEk
Någon som köper hennes snyfterier i Skavlan? Jag ser en lögnare, ... om hon inte är det är det än mer skrämmande att hon faktiskt kunnat blivit Statsminister.
Ja, hon upprepar samma gamla lögner, fast att hon ”trodde att hon skulle kunna förhandla upp hans lön”, vet jag inte om jag hört förut. Hon påstår återigen att hon betalat honom lön från sitt egna företag, vilket klarlagts som osant eftersom det företaget inte var aktivt/ hade någon ekonomi för att Labbe skulle kunna FÅ UT 60 000 till. Det skulle ju ha krävts arbetsgivaravgifter etc, vilka inte erlagts. Vad de tre miljonerna beträffar tror jag nog att hon hade råd att ge honom 45 000/mån, hon hade nog en ganska bussig lön på den tiden. Visst, det är privat hur hon spenderar sina pengar, men hon kan ju inte kalla det att han har en LÖN på 120 000/månad. Men hon verkar fortfarande inte ha kommit till insikt om att det är brottsligt att lämna felaktiga uppgifter inför en bankaffär, utan tycker att hon var lite nonchalant bara. Sedan det där med ”drev”, ja, det är ju mycket stötande med en socialdemokratisk toppolitiker som inte respekterar våra lagar. Att det blir spekulationer kring skälen är väl inte så konstigt. Skavlan var för fjäskig, han kunde ha gått på henne mycket mer, om hennes skatteskulder, kronofogden och varför hon tog med sig Labbe till ett lyxhotell och såg The Mauler i USA.(han fick ju också intyg av den nationella samordnaren eftersom han inte fick komma in i USA pga misshandelsdom.). Nej, jag är besviken över att Mona får mer uppmärksamhet nu...
Citera
2020-09-18, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicewonderland
Ja, hon upprepar samma gamla lögner, fast att hon ”trodde att hon skulle kunna förhandla upp hans lön”, vet jag inte om jag hört förut. Hon påstår återigen att hon betalat honom lön från sitt egna företag, vilket klarlagts som osant eftersom det företaget inte var aktivt/ hade någon ekonomi för att Labbe skulle kunna FÅ UT 60 000 till. Det skulle ju ha krävts arbetsgivaravgifter etc, vilka inte erlagts. Vad de tre miljonerna beträffar tror jag nog att hon hade råd att ge honom 45 000/mån, hon hade nog en ganska bussig lön på den tiden. Visst, det är privat hur hon spenderar sina pengar, men hon kan ju inte kalla det att han har en LÖN på 120 000/månad. Men hon verkar fortfarande inte ha kommit till insikt om att det är brottsligt att lämna felaktiga uppgifter inför en bankaffär, utan tycker att hon var lite nonchalant bara. Sedan det där med ”drev”, ja, det är ju mycket stötande med en socialdemokratisk toppolitiker som inte respekterar våra lagar. Att det blir spekulationer kring skälen är väl inte så konstigt. Skavlan var för fjäskig, han kunde ha gått på henne mycket mer, om hennes skatteskulder, kronofogden och varför hon tog med sig Labbe till ett lyxhotell och såg The Mauler i USA.(han fick ju också intyg av den nationella samordnaren eftersom han inte fick komma in i USA pga misshandelsdom.). Nej, jag är besviken över att Mona får mer uppmärksamhet nu...
De är dessutom olagligt att anställa någon svart, utan arbetsgivaravgifter och skatter. Detta av en sosse som myntat "det är sexigt att betala skatt". Hon är ju en äcklig, sjuk, manipulativ maktpamp. Hon har nog aldrig haft någon kontakt med det svenska folket, än mindre kunnat representera dessa.

Men Mona har nog glidit in i en mörkare värld än så .......... Hon uppvisar alla tecken på en djupt narcissistisk person i mina ögon. Vilka kontakter knyter du på kampsportsgalorna Mona?
Citera
2020-09-19, 00:23
Medlem
Ograsts avatar
Mona förde som sagt över en miljon per år i 3 år till livvakten. Polisen har granskat Labbes kontoutdrag. Om nu Mona har fått tillbaka pengarna, varför hade hon nästan 1,5 miljon i skuld till fogden. Var tar alla pengarna ivägen?
Citera
2020-09-19, 00:49
Medlem
Citat:
Någon annan som tänker på ett ännu mer berömt citat?

"I'm not a crook!"

Skillnaden är att Nixon var/är extremt intelligent, och inte helt ovanligt bland dessa, inte helt med. Han blev paranoid. Orsaken till Monas moras, lär ju knappast tillskrivas samma orsak.
Citera
2020-09-19, 00:52
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Mona körde ju dessutom ekonomin i botten i Anna Lindhs minnesfond, tillsammans med Jan Eliasson och Ingvar Carlsson.

Hygglig kompis Mona verkar vara. Den som tror att hon inte berikade både sig själv och andra kan räcka upp en hand.

S-topparna gjorde slut på 21 miljoner kronor

Det är alltid någon annan som ska betala för sossars svinerier.

Det är riktigt motbjudande läsning. Undrar hur Anna Lindhs barn känner hur vännen Mååna och sossepampar hanterat mammas minnesfond?

Citat:
Ursprungligen postat av smarT.Trams
Hon bar på ringar som i BDSM kretsar signalerar undergivenhet (slav) dessutom. Äcklig kärring...

Fatta att hon lika gärna kunde blivit vår statsminister 2010.

Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Säkert. Men Labbe luktar kriminell. Snyggt att han blev återanställd inom polisen av Dan Eliasson efter bedrägeriet. Det är rena sossemaffian, som dessutom verkar ha kontakt med organiserad brottslighet.

Chilenare, kommunist, kåt på pengar, glider ovanpå. Vilka chilenska klaner finns det i Sverige, för sossarna importerade ju en hel del av dessa på 70-talet?

Citat:
Ursprungligen postat av 1SHOT1KILL
Hon sandar för en come-back, sanna mina ord.

Och Partiet och Folket kommer att välkomna hen.

Jag vet inte om man ska hoppas eller frukta att hon skulle göra come back. Det finns så mycket på henne och internet glömmer inte. Hon skulle slaktas i alternativmedia på daglig basis.

Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Mona förde som sagt över en miljon per år i 3 år till livvakten. Polisen har granskat Labbes kontoutdrag. Om nu Mona har fått tillbaka pengarna, varför hade hon nästan 1,5 miljon i skuld till fogden. Var tar alla pengarna ivägen?

I ett normalt land skulle SÄPO ansett henne vara en säkerhetsrisk att sitta i synnerhet i regering, men även i riksdag. Allt detta slarv, alla dessa pengar som rinner genom händerna likt sand, alltid ursäkter, aldrig ansvar, aldrig långt mellan skandalerna - solklar utpressnings/korruptionsrisk.
Citera
2020-09-19, 01:37
Medlem
GoEks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killing.fields
Skillnaden är att Nixon var/är extremt intelligent, och inte helt ovanligt bland dessa, inte helt med. Han blev paranoid. Orsaken till Monas moras, lär ju knappast tillskrivas samma orsak.
"Hennes styrka är inte tänkandet" som Göran Persson sa...
Citera
2020-09-19, 01:53
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killing.fields

Var...

Det är en av skillnaderna. En annan är att Nixon var jävligt framgångsrik som president, med flera stora framgångar, och han spelade det politiska spelet väldigt väl. Mot slutet av sitt liv blev han dessutom en väldigt omtyckt och effektiv amerikansk delegat till det nyligen fallna Sovjet/Ryssland, där han var både omtyckt och spelade det diplomatiska spelet som ett fullblodsproffs, trots att han vid det laget var runt 80 år gammal.

Se här t.ex. https://www.youtube.com/watch?v=RjTOkcfT9u0

Mona Sahlin är ungefär lika gnistrande skarp som en skitig gråsten, och ungefär lika effektiv och politiskt lyckad som en somalisk gängmedlem med manshandväska, som blir skjuten 3 gånger i magen på en bakgata i Malmö innan han fyllt 19.
Citera
2020-09-19, 03:00
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trendman
Intressant det där med Nixon men om Sahlin var det synnerligen omoget formulerat av dig. Man må ha olika åsikter och skall respektera varandra men när folk uttrycker sig så omoget utan något innehåll alls som du gör om Sahlin måste det sägas.

Där ser man!

Kan min herre då ge mig 3 stycken lyckade Sahlinska politiska projekt som gett positiv efterverkan in i våra dagar?

Här får du tre av Nixon:

1. Skapade EPA, den amerikanska miljöskyddsmyndigheten.
2. Tog initiativ till, och genomförde, det första kärnvapennedrustningsavtalet med Sovjet, Salt I.
3. Öppnade för normalisering av relationen med Kina genom att besöka Mao och skapa diplomatiska förbindelser efter 25 år av utfrysningspolitik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in