2020-09-18, 18:31
Medlem
Sam.Boyds avatar
Mona är en 100% produkt av svensk socialdemokrati.

En kvinnlig opportunist som tyckte jobbet på diskare i Svenska Dagbladets personalmatsal sög. Med torftig gymnasial utbildning i bagaget, såg hon i politiken sin enda möjlighet att uppnå en högre matriell livsstil.

Hon har inget med arbetareörelsen att göra än att hon hela sitt vuxna liv ätit från dess välfyllda smörgåsbord.

Men hon är långt från ensam, hon var bara bland de första karriärs sossarna.
Att Löfven blev satt till partiledare efter praktfiaskot Jurholt beskriver situationen i partitoppen på ett mycket bra sätt.

Inga ideer, ingen vilja eller visioner. Fokus på makten framförallt.
Citera
2020-09-18, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Bosses och Monas relation har varit en snackis på stan läääääänge. Tror du på allvar att man ger 3 miljoner till en kompis?

Mona har inga tre miljoner att ge till någon, hur bra någon än råkar vara i sängen
Senast redigerad av 25cm-slak 2020-09-18 kl. 20:35.
Citera
2020-09-18, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindemann
Alltid lika tröttsamt att lyssna på kvinnor i maktpositioner som ställs till svars för sina handlingar. "Det är för att jag är kvinna som ni granskar och dömer mig." Hon vill alltså att vi ska tro att en man som fifflat, ljugit, fuskat, smusslat, broilat, dragits inför rätta och dömts vid flera tillfällen, hamnat hos Kronofogden otaliga gånger, skattefuskat, skitit i att betala TV-licens och fackavgift och därtill fått ett par hundra parkeringsböter och helvetiskt massa annat smått och gott på samma sätt som Mona inte skulle bli granskad och avkrävd ansvar?

Hade en man betett sig på samma sätt som Mona har gjort i fyra decennier så hade han levt ensam som en anonym alkis i en sunkig etta i en förort vid det här laget. Mona var en hårsmån från att bli statsminister. The nerve. Johnny Bode sällskapet gjorde en fin sammanställning över all skit hon ställt till med genom åren när de gav henne pris 2017: http://johnnybode.com/johnny-bode-priset-2017-till-mona-sahlin/

Lägg därtill alla hennes idiotiska uttalanden genom åren och inte nog med att hon varit totalt blind för migrationsproblemen som hon själv varit med om att skapa, hon stämplade ALLA som bara ens försökte nyansera debatten som rasister och nazister.

"Det är för att jag är kvinna." Jo jag tackar jag.

Du glömde småbarnsmamma. Inte lätt att betala p-böter om man dessutom ska vara politiker.
Senast redigerad av 25cm-slak 2020-09-18 kl. 20:33.
Citera
2020-09-18, 20:22
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Juholt??
Det enda felet Juholt gjorde var att låta sig övertalas. Han vidhöll att han inte var lämplig. Och det var han ju inte.
Citera
2020-09-18, 20:48
Medlem
Nu har jag lyssnat igenom lördagsintervju med henne.hon är väldigt slirig när han kommer nära skandalerna och ekonomin. Rätt skickligt faktiskt, och hon har ju vanan inne.

Men just det här glidandet och den eviga förklaringen slarv. Eller inte veta. Eller skulle bara hjälpa. Visste inte att man skulle betala sociala avgifter på lön. Sånt som man måste kunna om man kan något om företag alls.

Alla vet att man inte använder företagets kontokort för privat bruk. Av det enkla skälet att det inte inte är ens egna pengar! Vadå attesteras? Skyller ifrån sig på andra och hon att "gör rätt för sig". Men det är just det hon inte gör.

Blir förbannad för att folk tror hon hade ett förhållande med Labbe. Som hon förnekade lite väl många gånger för att jag ska tro på henne. Klart undrar varför hon ska stötta en så ohjälplig skaver som Labbe, och försöker hitta förklaringar.
Citera
2020-09-18, 20:51
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Hoppas Skavlan går lika hårt mot henne som mot Åkesson.
Citera
2020-09-18, 21:22
Medlem
GoEks avatar
Någon som köper hennes snyfterier i Skavlan? Jag ser en lögnare, ... om hon inte är det är det än mer skrämmande att hon faktiskt kunnat blivit Statsminister.
Citera
2020-09-18, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoEk
Någon som köper hennes snyfterier i Skavlan? Jag ser en lögnare, ... om hon inte är det är det än mer skrämmande att hon faktiskt kunnat blivit Statsminister.
Vad säger hon då, tittar inte på det programmet?
Citera
2020-09-18, 21:26
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoEk

Synd att hon inte blev statsminister. Det skulle vart underbart att se henne fiffla till allt och sänka sossarna ner i skoskaften. Hon hade aldrig suttit perioden ut.
Citera
2020-09-18, 21:29
Medlem
Så djävla trött på att denna blåsta kvinna med låg intelligens, hybris och offerkofta i sällsamt udda kombination får bre ut sig ännu en gång i skitprogrammet Skvalan.Tänker parallellt på hur äckligt aggressiv den här fittan Skavlan var mot en på riktigt depressiv Åkesson. Hatar att tvingas betala för SVT och deras propaganda!
Citera
2020-09-18, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Mona har inga tre miljoner att ge till någon, hur bra någon än råkar vara i sängen
Nej men hon hade. Nu är det borta!
Citera
2020-09-18, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
En del som Ulf Adelsson är usla politiker, men funkar bra i mer sociala sammanhang. Han blev en utmärkt landshövding. Samma sak med den där polischefen Björn Eriksson. (Fast här är jag osäker.)

Juholt fick bli ambassadör på Island. Uppenbarligen skötte han sig eftersom han nu är ambassadör u Sydafrika.

Något liknande skulle man kunna tänka sig åt Mona. Som den där sista posten hon hade, att åka runt och snacka med folk. Men tydligen blev det inte så mycket med det heller. Alla kan inte vara bra på nånting.
Jamen ambassadör i Saudi kanske kunde vara något för Mona? Hon kunde kombinera sina hobbys feminism och islamism där, håriga loverboys finns i massor. Det vore bra för henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in