2011-11-22, 11:39
Medlem
jenna20s avatar
Flashback är en bra sida, här får man svar på det mesta...så jag chansar.
Jag var nyligen dagmatte åt världens gulligaste hund. Tyvärr blev han såld. Lyckligtvis till ett bättre ställe där jag tror han blir lycklig.

Men jag är inte lycklig för fem öre! Jag har gråtit som en stucken gris över detta. Jag jobbar natt, halvtid och är därför ledig dagtid. Mina dagar har nu förlorat sitt innehåll och känns meningslösa och tråkiga. Ingen är ju ledig. Jag vet inte vad jag ska sysselsätta mig med, jag sitter här vid flashback. Det är inte roligt i längden.

Jag har satt upp lappar på ICA och Konsum samt annons på grannar men inget svar.
NÅGON borde väl ha behov av att ha någon som ser efter sin hund dagtid? Folk arbetar väl för det mesta om dagarna. Pensionärer och sjuka kanske inte orkar gå så långa promenader osv.

Jag kan inte skaffa en egen hund för jag har 5 livrädda katter som inte skulle uppskatta att hunden är här. Jag är alltså ute efter att ta ut hunden på promenader om dagarna. Jag lider dessutom av depression och den här hunden har fått mig att må så mkt bättre. Nu är jag tillbaka till noll igen.

Är det möjligtvis någon som vet vart man kan annonsera eller bära sig åt för att hitta en ny hund att gå ut med?
Jag saknar det så och känner mig väldigt nedstämd över detta!

Tacksam för alla svar jag kan få!

Mvh J
Citera
2011-11-22, 11:42
Medlem
Ampuss avatar
Blocket är bra för mycket
Citera
2011-11-22, 11:52
Medlem
plaskets avatar
Gör dig av med katterna och skaffa en hund eller två istället. Katterna gör dig inte lyckligare.
Citera
2011-11-22, 13:03
Medlem
Dumpa katterna! Som förgående talare sa så gör katterna dig inte gladare direkt. De bryr sig väl fan inte ett skit om dig utan är enbart intresserade av att sova hela dagarna förutom någon kort vistelse utomhus. Nä skaffa dig en glad hund istället, jag lovar att den kommer förgylla din närvaro!
Citera
2011-11-22, 13:11
Medlem
herbsngarlics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plasket
Gör dig av med katterna och skaffa en hund eller två istället. Katterna gör dig inte lyckligare.

Citat:
Ursprungligen postat av MrZoran
Dumpa katterna! Som förgående talare sa så gör katterna dig inte gladare direkt. De bryr sig väl fan inte ett skit om dig utan är enbart intresserade av att sova hela dagarna förutom någon kort vistelse utomhus. Nä skaffa dig en glad hund istället, jag lovar att den kommer förgylla din närvaro!

Nu ville ju TS inte på lösa grunder bli ombedd att göra sig av med sin familj utan TS ville ha tips på hur man hittar en hund att gå ut med om dagarna.
Citera
2011-11-22, 14:06
Medlem
jenna20s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plasket

Citat:
Ursprungligen postat av MrZoran

Nej nej...Nu ska ni inte vara sådär. Då känner ni inte mina katter. De gör mig också glad och är gosiga och sällskapliga. Håller mig varm och ångestfri om nätterna. Jag gör mig aldrig av med dem.
Citera
2011-11-22, 14:07
Medlem
jenna20s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ampus
Blocket är bra för mycket

Tack för tipset, det hade jag ej tänkt på. Det ska jag försöka!
Citera
2011-11-22, 14:10
Medlem
Marlboromans avatar
www.grannar.se och annonsera där!
Citera
2011-11-22, 14:33
Medlem
jenna20s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marlboroman
www.grannar.se och annonsera där!

Som jag skrev i mitt första inlägg så var det där jag annonserade och fick tag i den hunden som nu är såld. Men jag fick bara ett svar och annonsen har varit ute ett bra tag nu så det verkar inte som det kommer fler svar där.
Citera
2011-11-22, 16:03
Medlem
Sereenas avatar
Kolla i lokaltidningens annons sidor, där brukar det finnas massa folk som frågar efter hundvakter/dagmatte.
Citera
2011-11-22, 19:52
Medlem
jenna20s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Kolla i lokaltidningens annons sidor, där brukar det finnas massa folk som frågar efter hundvakter/dagmatte.

Tackar för tipset, det ska jag börja kolla!
Citera
2011-11-22, 23:09
Medlem
Summerbirds avatar
Säg inte till en tänkbar hundägare att du lider av depression, ifall det inte påverkar ditt sätt att sköta om hunden. Det är möjligt att de skulle dra öronen åt sig då. Jag kan tycka det är synd, men faktiskt skulle jag resonera så själv om det gällde min hund. Jag vore rädd att dagmatten var nere i perioder och t ex struntade i att rasta min hund osv. Så bara som tips, säg det inte ifall det inte inverkar på hundvaktningen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in