Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-11-22, 09:31
  #1
Medlem
c^2s avatar
Är det någon större skillnad på vilken skola man går på om man funderar mellan dessa två?

Enligt wikipedia får man både en examen i civ.ingenjör och en master på man läser Teknisk fysik och elektroteknik;

http://sv.wikipedia.org/wiki/Teknisk..._elektroteknik

Dock så antar jag att Kth's namn väger tyngre, med det inte sagt att LTU är sämre för det.
Citera
2011-11-22, 09:49
  #2
Medlem
Visdomsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c^2
Dock så antar jag att Kth's namn väger tyngre, med det inte sagt att LTU är sämre för det.
Nja, den skillnaden är nog försumbar, d.v.s. det kompenseras med din individuella kompetens. Vill du läsa mer elektro så går du där, vill du inte göra det så välj KTH.

Förresten, du vet att Teknisk fysik och Elektronik finns på Linköpings universitet också antar jag. Om du bryr dig mycket om skolans rykte så kan du ju välja det, LiTH har ett mycket gott rykte.
Citera
2011-11-22, 10:38
  #3
Medlem
Caesarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c^2
Är det någon större skillnad på vilken skola man går på om man funderar mellan dessa två?

Enligt wikipedia får man både en examen i civ.ingenjör och en master på man läser Teknisk fysik och elektroteknik;

http://sv.wikipedia.org/wiki/Teknisk..._elektroteknik

Dock så antar jag att Kth's namn väger tyngre, med det inte sagt att LTU är sämre för det.
Du tar alltid en master om du läser till civilingenjör. Ofta tar man också en kandidatexamen på vägen efter tre år, men inte alla skolor har detta delsteg.

Edit: Rättning: Man kan säkert ta kandidatexamen på alla skolor som har civing-utbildningar, men alla dessa utbildningar har inte delsteget med en kandidatexamen. Det spelar egentligen bara roll om du ska utomlands under dina studier, om ens då. Förutsatt att du tar din master, dvs.
__________________
Senast redigerad av Caesarn 2011-11-22 kl. 10:40.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback