Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-11-22, 01:53
Medlem
BullzeyePrOs avatar
Installerade(formaterade) i Lördags om min nyligen inköpta dator med återställningsskivan som följde med burken. Operativsystemet installerades på SSD-disken, BIOS var(är) inställt på AHCI men jag kopplade inte ur lagringsdisken(1TB) vilket jag i efterhand fick reda på att man ska göra. Själva installationen gick utmärkt.

Efter installationen tryckte jag i drivisar till moderkortet och grafikkortet utan problem. När jag sedan skulle stänga av datorn börjar 80 jävla uppdateringar att installeras och installationen stannar på 7 av 80. Jag väntade i en timme och inget hände. Stängde av datorn med knappen och startade den igen. Jag får fram att uppdateringarna slutförs eller något och sedan kommer jag till skrivbordet. Jag startar Steam och får fram en blåskärm -> datorn startar om. Jag startar den igen, nu startar steam utan problem(testade inga spel). När jag sedan stänger av datorn igen stannar det på samma ställe och jag får stänga av med knappen igen.

Något måste vara fel. En expert kommer hit och ska fixa det imorgon men jag är lite intresserad av vad felet kan vara, vad tror ni? Kan det ha något med SSDn att göra eller att jag inte kopplade ur lagringsdisken innan? Läste något om att bootfilerna kan ligga kvar på lagringsdisken eller något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in