2011-11-22, 01:14
Medlem
Hej allihopa, det var nämligen så att jag började att gymma väldigt hårt och intensivt under ca ett års tid utan vila och ökade snabbt i vikter och intensivitet.

Problemet var att jag började känna av smärta i knäna, efter ett flertal läkarbesök och tre olika diagnoser så kom läkaren fram till att det var överansträngda knäsenor, och skulle gå bort om jag tränade lite lugnare och mer excentriskt.

Problemet var att det aldrig har försvunnit efter sjukgymnastik i ett år och jag tappade hoppet. Fortsatte att träna överkroppen och nu har jag dragit på mig samma skit i armbågarna. Jag får en kronisk smärta när jag har armbågarna böjda under en längre tid och även smärta vid stötar samt när jag lyfter för tungt.

Nu till frågan, är det verkligen så att jag har överansträngda armbågs- och knäsenor? Och hur ser rehabiliteringen ut? Efter mina besök hos sjukgymnasten ökade smärtan och inte mycket hände.

Tacksam för alla svar jag kan få , har googlat en hel del men inte kommit fram till något vettigt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in