Citat:
Ursprungligen postat av Diremast
Tack för svaret! Ja, kan tänka mig det! Men brukar du åka själv ut och leta backar eller åker ni i en grupp? Har du fått kontakt inom kretsarna för longboarding och åker tillsammans eller är det för det mest själv eller med någon vän?
Jag bor i eskilstuna, jag vet inte om det finns mycket aktivitet runt omkring detta område, men det är ju relativt nära flera stora städer där det lär finns rättså mycket åkare?
Har du något tips, hur kom du in i sporten? Hade du mycket vänner som åkte redan eller träffade du mer och mer vart efter tiden gick?
I backar åker jag aldrig själv, det är så jävla jobbigt att gå upp igen
Nästan alltid är (var..

) vi 3 som åkte. 2 åt gången och 1 tog bilen. Dock tröttnade mina polare lite.
De köpte lite sämre brädor, och just därför blev det svårt/tråkigt.
Jag bor i Linköping, och runt mig finns det mycket. Så spontant kunde vi dra iväg ganska mycket förr.
Jag kom in genom min kusin, som köpte en bräda för länge sen. Jag köpte en med tanken om att bara cruisa, men köpte av "misstag" en downhill-bräda. Det har jag dock inte ångrat en sekund.
Det är en sector 9 - 9star jag har, med mjukare bearings och hårda däck.
I Linköping så har vi sommartid en liten grupp som arrangerar olika meetings, cruise, downhill och liknande, så många har jag träffat inom sporten. Riktigt kul!
Försök starta upp nåt liknande i Eskilstuna i sommar. Ett event på facebook bara och hoppas på respons