2011-11-21, 16:54
Medlem
Strand.s avatar
Söker efter respons på mitt nuvarande träningsupplägg och gärna tips på hur jag kan förbättra det. Jag använder mig av ett eget program då jag inte känner till några "erkända" program annat än 5x5 stronglift som inte är i min smak då jag vill träna för volym. Målet med träningen är alltså att bli så stor som möjligt.

Dag 1: Rygg och biceps

Rodd 3x10
Bicepscurl 3x12
T-bar rodd 3x10
Latsdrag/chins 3x8
Skivstångscurl 4x8

Dag 2: Bröst, triceps och axlar

Bänkpress 4x10
Hantelpress 3x10
Flyes i maskin 4x12
Axelpress med hantlar 3x10
Axelpress i maskin 4x12
Pushdowns 3x10 (i två omgångar)
Reverse pec fly/pec fly (vafan dom heter) 3x10

Dag 3: Ben och mage

Benpress 4x12
Benspark 4x10
Crunches 3x10
Lårcurl 3x12
Crunches 3x10 med vikt
Vadpress 4x12

Tränar såhär 3-1-3 så gott jag kan och tycker det känns rätt bra förutom att benpassen går ganska snabbt. Borde jag lägga om något eller är detta bra att köra på? Skulle gärna vilja ha något "erkänt" program men detta känns helt ok bara det att jag gärna vill träna ben tillsammans med andra muskelgrupper än mage. Har tränat runt 6 månader varav 2 månader seriöst. Käkar runt 2700 kalorier och får i mig bra med protte då jag har vassleprotein att dryga ut intaget med. Sover 7h per natt osv

18 år
~ 175 cm
~ 66 kg
Citera
2011-11-21, 17:06
Medlem
wh0res avatar
Jag kör liknande, fast jag har lagt baksida lår på rygg-dagen eftersom jag kör marklyft, samt att jag har slängt in underarmar på den tredje dagen. Jag tycker det funkar bra för mig just nu.

Dag1: Bröst, Axlar, Triceps
Bänkpress
Cable-cross
Flyes i maskin
Axelpress med hantlar
Hantellyft åt sidan
Push-downs
Tricepsextensions med hantel

Dag2: Rygg, Baksida lår, Biceps
Marklyft
Latsdrag
Leg Curl
Upper back-maskin
Skivstångscurl
Arnoldcurl

Dag3: Framsida lår, Vader, Mage, Underarmar
Benpress
Benspark
Vadpress
Crunches
Plankan
Underarmscurl
Captain of Crush-lek
omvänd skivstångscurl
Citera
2011-11-21, 17:09
Medlem
Highsounds avatar
https://www.flashback.org/t381988

Citera
2011-11-21, 17:13
Medlem
wh0res avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Highsound
https://www.flashback.org/t381988

Jag tycker vi ska ha någon slags inträdeskrav för att få skriva i träningsforumet... Alternativt en brevkurs i att använda sökfunktionen. Det behövs verkligen.
Citera
2011-11-21, 17:16
Medlem
Highsounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wh0re
Jag tycker vi ska ha någon slags inträdeskrav för att få skriva i träningsforumet... Alternativt en brevkurs i att använda sökfunktionen. Det behövs verkligen.

Det värsta är att man inte ens behöver söka. Trådfan bara sitter där rakt framför näsan på en så fort man kliver in på forumet.. Börjar seriöst undra om styrketräning gör en dum i huvudet
Citera
2011-11-21, 17:22
Medlem
wh0res avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Highsound
Det värsta är att man inte ens behöver söka. Trådfan bara sitter där rakt framför näsan på en så fort man kliver in på forumet.. Börjar seriöst undra om styrketräning gör en dum i huvudet

Det är väl isånafall avsaknaden av träning som gör folk korkade? Eftersom de som frågar sällan tränat så länge? Vill jag säga till vårat försvar iallafall... I just den här forumdelen känns det som att de mest korkade svaren kommer från de som är sämst tränade.

Min far brukar dock säga att ju större biceps man har desto mindre hjärna har man. Tyvärr finns det faktiskt gott om exempel ute i världen som stödjer hans påstående också...
Citera
2011-11-21, 17:48
Medlem
Strand.s avatar
Hehe självklart vet jag om den tråden. Men man vill ju ha ett så snabbt svar som möjligt, dessutom handlar ju tråden om MIG, i den andra tråden försvinner ens post ganska snabbt i mängden. Var lite egoistisk
Citera
2011-11-21, 18:04
Medlem
wh0res avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strand.
Hehe självklart vet jag om den tråden. Men man vill ju ha ett så snabbt svar som möjligt, dessutom handlar ju tråden om MIG, i den andra tråden försvinner ens post ganska snabbt i mängden. Var lite egoistisk

(18 år
~ 175 cm
~ 66 kg)

Du hade fått exakt samma svar om du varit 30 år, 2 meter lång och vägde 100kg.
Enda gången folk får ett annorlunda svar är om de är väldigt överviktiga då vi istället rekommenderar konditionsträning...

Förstår inte varför folk är så fascinerade av att fråga random människor på internet om ett "personligt träningsschema anpassat för mig där jag bygger muskler och bränner fett". Alla frågar efter exakt samma sak, ger oss en ålder, en längd och en vikt och tror att vi ska utforma något specialschema för den vikten/längden/ålder/whatever.

Sen får man måhända svar snabbare, men hur stressad är du? Du kommer inte bygga några nämnvärda muskler på ett bra tag så att stressa med sånt här är helt jävla onödigt.
Citera
2011-11-21, 18:08
Medlem
Bigorexias avatar
Lägg till fem, sex set böj på bendagen och flytta revers pec-dec till ryggdagen, annars ser det bra ut.
Citera
2011-11-21, 21:17
Medlem
Strand.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigorexia
Lägg till fem, sex set böj på bendagen och flytta revers pec-dec till ryggdagen, annars ser det bra ut.

Ok, tackar
Citera
2011-11-22, 07:46
Medlem
Varför har du biceps som andra övning på ryggdagen? Det måste ju vara det dummaste jag sett.

Hade jag varit du hade jag kört SL5x5 med kompletterande övningar tills jag tar 100+ (1 RM) i mark, böj och bänk samt åtminstone 10 chins / pull ups med kroppsvikt innan jag börjar "träna för volym".

Inte nog med att det är rätt viktigt med starka leder osv, det handlar om manlighet också :P

Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in