Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-11-21, 16:08
Medlem
Satan2004s avatar
Jag fick idag min uppgradering från 10mbit till 80/80 och gjorde speed test via speedtest.net och en till sida som visade att jag hade det. så jag började ladda hem lite torrents för att se vilken hastighet jag kunde komma upp i. och jag fastnade hela tiden på 2.5-2.6 mb/s samma när jag ladda hem SWTOR betan så hamnade jag på 2.6mb/s vilket jag tyckte var väldigt lågt för 80/80?

Så jag började pilla runt i Utorrent och ändra liter porter som den ansluter via för att se om det blir nån skillnad eftersom andra har sagt att hastigheten kan öka om man hittar en bättre port.

men efter jag pillade på porterna och kollade olika så sjönk min hastighet bara och sen så började datorn lagga dase och hacka när jag började ladda ner saker. så nu varje gång jag gör en speed test eller laddar hem en fil blir datorn nästan helt oanvändbar för det hackar så mycke.

Vad i helvete är det frågan om?

P.s gjorde en backup/restore point runt september när jag installerade om windows men när jag går in i system restore så finns inte den? den hittade endast en restore som gjordes för 20 min sen när jag avinstallerade Quicktime.

Någon som vet vad i helvet som gått snett? hur fan kan lite pillandet i Utorrent orsaka detta?

Snälla hjälp!

denna länk som jag fick iden ifrån.
http://www.youtube.com/watch?v=oR2G58fM26k

Var dessa porter som jag testa
43497
41446
45696
45682
43490
43367
47624

sen lite andra random porter
Citera
2011-11-21, 16:10
Medlem
Zvis avatar
Fanns inga andra portar?
Citera
2011-11-21, 16:34
Medlem
Procinctus avatar
Vad var det där för konstig film? De där inställningarna är absolut inte bra om du vill kunna seeda effektivt. Skit i den filmen.

Laggar det bara när du tankar med utorrent eller maxar linan på andra sätt? Isåfall kan det bero på att din dator inte klarar av det. Gå in i aktivitetshanteraren och kolla hur processorbelastningen blir när den börjar agera konstigt.
Citera
2011-11-22, 02:28
Medlem
Satan2004s avatar
det börjar lagga när jag laddar hem från andra ställen än utorrent. testade att avinstallera och ta ort inställningarna till utorrent och installera igen. samma problem. sen samma med andra torrent clients.

och min dator är kanske 2 månader gammal. plus som sagt så var det inga problem innan jag började pilla på utorrent som datorn börja hacka vid de högre hastigheterna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in